سردار شریف: شیرازه ارتش اسرائیل بدون کمک آمریکایی‌ها ازهم‌پاشیده شده بود

به گزارش رکنا، سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجمع محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی که عصر امروز در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: 43 روز از قیام منحصربه‌فرد رزمندگان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و 43 روز همه مردم جهان چهره وحشی رژیم صهیونیستی را لمس کردند.

وی با بیان اینکه 75 سال جهان شاهد اشغال حقیقی، آوارگی و کشتار مردم مظلوم فلسطین بود و 75 سال خانه‌های فلسطینی‌ها تخریب شد و به‌جای آن شهرک‌های صهیونیست‌های غاصب و مسلح در آن جای گرفت، افزود: در این مدت امت عربی و امت اسلامی در مقاطع مختلفی خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی در قالب گروه‌های متعدد و با نام‌ها و نشان‌های متعدد ابراز کردند.

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاریخ 75ساله مبارزات مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی تاریخ پر غم و غصه‌ای است، گفت: 75 سال صهیونیست‌ها تلاش کردند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود و جایگزین آن رژیم صهیونیستی در قلب خاورمیانه و کشورهای اسلامی به‌عنوان نماینده غرب تثبیت‌کننده منافع آنها باشد؛ ولی موفق نشدند.

 وی با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی در ایران و راه نورانی که امام راحل پیش پای امت اسلامی، عربی و فلسطینی گذاشت تاریخ به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد، افزود: رژیم صهیونیستی تا قبل از انقلاب اسلامی میدان گسترش اندیشه‌های آمریکایی و استکباری بود؛ ولی تحقق انقلاب اسلامی ایران و بیداری مردم ایران رؤیای آنها را منکوب کرد.

مردم فلسطین خواستار بازپس‌گیری سرزمین واقعی خود و آزادی بیت‌المقدس هستند

 رمضان شریف با بیان اینکه اولین توقف صهیونیست‌ها با احداث دیوار بلندی که خودشان کشیدند پایان پیدا کرد، اظهار داشت: مردم فلسطین خواستار بازپس‌گیری سرزمین واقعی خود و آزادی بیت‌المقدس هستند و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی این وعده را دادند که حتماً اسرائیل از صفحه روزگار محو می‌شود و این تکلیف فرزندان امام در سراسر عالم بوده است.

 وی با اشاره به اینکه امروز در شهر مقدس قم که پیام امام و انقلاب از این شهر مقدس به گوش جهانیان رسید شاهد این هستیم یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام در حال تحقق است، افزود: صهیونیست‌ها از بمباران و کشتار زنان و کودکان هرگز به هدف خود نخواهند رسید؛ امروز اقتدار مصنوعی که از خود تولید کرده بودند و به خورد افکار عمومی داده بودند ازهم‌پاشیده است.

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: صهیونیست‌ها ادعا داشتند که اگر ارتش‌های همه کشورهای عربی با هم متحد شوند قادر نیستند یک شکست نظامی را به اسرائیل تحمیل کند؛ اما شاگردان الهام گرفته از مکتب امام و رهبر معظم انقلاب در جنگ 33 روزه لبنان اولین طعم شکست نظامی را به اسرائیلی‌ها چشاندند به‌گونه‌ای که خودشان رسماً اعلام کردند که ما باید بپذیریم که برای اولین‌بار در یک جنگ نظامی شکست خوردیم.

 وی افزود: بعد از جنگ 33 روزه هم چندین نبرد دیگر را گروه‌های مقاومت، جهاد اسلامی و حماس در همین غزه و کرانه باختری و سرزمین‌های 1948 داشته‌اند و در همه این درگیری‌ها صهیونیست‌ها شکست خوردند و برای مذاکره و صلح و سازش پیام دادند.

اقتدار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی فروریخت

 رمضان شریف با بیان اینکه در جنگ اخیر صهیونیست‌ها می‌خواهند چهره شکست‌ناپذیری را از خود ارائه کنند، افزود: اقتدار صهیونیست‌ها در طول 70 سال گذشته بر سه‌پایه اساسی بنا نهاده شده بود؛ اول اقتدار اطلاعاتی و امنیتی فناورانه که از ابزارهای روز استفاده می‌کنند و می‌گفتند که ما می‌توانیم بگویم در خانه فلسطینی‌ها چه می‌گذرد در صورت وقوع خطر به‌موقع اقدام کنیم؛ ولی این اقتدار اطلاعاتی در این عملیات فروریخت و هزار رزمنده فلسطینی از این دیوار عبور کردند و تا 43 کیلومتر به عمق سرزمین‌های اشغالی حضور پیدا کردند و سلاح‌های صهیونیست‌ها را از پایگاه‌هایشان بیرون کشیدند.

اگر کمک آمریکایی‌ها نبود شیرازه ارتش اسرائیل ازهم‌پاشیده بود

 وی دومین عامل اقتدار رژیم صهیونیستی را ارتش این رژیم دانست و ابراز کرد: اگر نبود کمک‌هایی که آمریکایی‌ها کردند و در روز چهارم به دادشان رسیدند مطمئن باشید شیرازه ارتش رژیم صهیونیستی ازهم‌پاشیده بود.

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز 43 روز می‌گذرد هنوز هم ارتش رژیم صهیونیستی سردرگم است و حتی غیرنظامی‌ها این را خوب می‌فهمند که بمباران شهر فاقد پدافند هوایی و مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و خانه‌های مردم اقتدار نیست؛ بلکه آبرو و حیثیت هر چه نظامی بود را یک جا بردند.

2 هزار رزمنده فلسطینی منتظر شکار تانک‌ها، سربازان و ژنرال‌های رژیم صهیونیستی هستند

 وی با تأکید بر اینکه در همه جای دنیا جنگ آدابی دارد و بمباران فرمولی و اندازه‌ای دارد؛ ولی صهیونیست‌ها عصبانی از ضربه‌ای که خوردند نمی‌دانند چه‌کار می‌کنند و 43 روز است که هزاران بمب روی یک شهر ریختند؛ ولی هنوز جرئت اشغال شهر را ندارند؛ آنها می‌دانند که این هزار رزمنده‌ای که در شب اول به آنها تهاجم کردند یک‌سوم نیروهای حماس بودند و 2 هزار نفر آنها منتظر فرصت برای شکار تانک‌های اسرائیلی و سربازان و ژنرال‌های رژیم صهیونیستی هستند.

تنها دستاورد رژیم صهیونیستی بردن آبروی نداشته غرب بود

 رمضان شریف با بیان اینکه دستاورد ارتش رژیم صهیونیستی غیر از بردن آبروی نداشته صهیونیست‌ها که همواره تبلیغ می‌کردند ما نماد حکومت معتقد به آزادی و نتیجه دموکراسی غرب هستیم چیز دیگری نبود، گفت: بمباران هنر نیست؛ بلکه هنر کاری بود که بچه‌های مقاومت کردند و از آن دیواری که خودتان آن را تسخیرناپذیر نامیدید عبور کردند و اکنون هم 2 هزار نفر آنها منتظر شما هستند.

 وی با بیان اینکه خداوند چشم و گوش صهیونیست‌ها را کور و کر کرد و هزار نفر از دیوار مجهز صهیونیست‌ها عبور کردند و نظامی‌های صهیونیست و شهرک‌نشینان مسلح را به اسارت و امکانات آنها را به غنیمت گرفتند، گفت: سومین عامل اقتدار صهیونیست‌ها ایجاد رعب و وحشت بود و می‌گفتند هیچ‌کس را یارای مقابله با ما نیست؛ ولی امروز همه افکار عمومی دیدند که چگونه این ارتش پوشالی که توپ و تانک دارد، اراده‌ای برای مبارزه ندارد و بزدلانه عدوات نظامی خود را ترک و فرار کردند.

 تمام کشتاری که اسرائیل از مردم گرفته به‌پای آمریکایی‌ها نوشته می‌شود

 سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر فرمانده سنتکام آمریکایی‌ها که امروز هم در تل‌آویو نشسته و فرمان‌های نظامی را صادر می‌کند دیرتر به داد آنها می‌رسید امروز شیرازه ارتش صهیونیست‌ها ازهم‌پاشیده بود، خاطرنشان کرد: تمام کشتاری که اسرائیل از مردم گرفته به‌پای آمریکایی‌ها نوشته می‌شود و ماهیت جنایت‌کار آمریکا را به دنیا نشان می‌دهد.

 صهیونیست‌ها در عرصه رسانه و افکار عمومی هم شکست خوردند

 وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی خیرات و برکات زیادی برای جبهه مقاومت، مردم فلسطین و آزادی‌خواهان جهان داشت گفت: اسرائیلی‌ها در عرصه رسانه و افکار عمومی هم شکست خوردند و نشانه آن تظاهرات میلیونی است که در کشورهای مختلف برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین صورت می‌گیرد و اعلام انزجار از رژیم صهیونیست می‌کنند درحالی‌که همه دنیا می‌دانند که رسانه‌های اصلی دنیا در اختیار صهیونیست‌ها است و دریغ از اینکه بتوانند در این 43 روز حتی یک تظاهرات و تجمع کوچکی را در حمایت از خود در گوشه‌ای از زمین به نمایش بگذارند.

 حمایت آمریکا از این رژیم صهیونیستی به منزله به‌باددادن همه امکانات آمریکا در منطقه غرب آسیا است

 رمضان شریف تصریح کرد: موج اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و جنایاتشان علیه کودکان و زنان فلسطینی آن‌چنان موج خشمی را در دنیا ایجاد کرده است که اندیشکده‌ها و سفارت خانه‌های آمریکایی‌ها در روزهای اخیر پیام‌های محکمی را برای حاکمان آمریکایی فرستادند و به آنها گوشزد کرده‌اند که حمایت از این رژیم جنایت‌کار به منزله به‌باددادن همه امکانات آمریکا در منطقه غرب آسیا است.

درس‌آموختگان مکتب قاسم سلیمانی این پیروزی را تا آزادی قدس و پیروزی مقاومت امتداد خواهند داد

 وی با بیان اینکه امروز در دنیای اسلام و حتی کشورهای عربی موضوع برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی و طرح جنایت‌کارانه ترامپ به‌عنوان طرح صلح آبراهام به بایگانی سپرده شد و از بین رفت، افزود: خدا روح قاسم سلیمانی را شاد کند که شاگردان تربیت‌یافته در مکتب او در یک عملیات حیثیت صهیونیست‌ها را به باد دادند؛ مطمئن باشید فرزندان الهام گرفته از مکتب امام و رهبر معظم انقلاب و درس‌آموختگان مکتب قاسم سلیمانی این پیروزی بزرگ را تا آزادی قدس و پیروزی مقاومت امتداد خواهند داد.

 اندیشه را نمی‌شود با بمب و موشک از بین برد

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها اعلام کردند که ما وقتی جنگ را پایان می‌دهیم که حماس تمام شده باشد، اسرای ما آزاد شده باشند و اداره غزه را به کسانی غیر از حماس و جهاد اسلامی بدهیم، افزود: فکر و اندیشه مقاومت برگرفته از مکتب اسلام، تعالیم پیامبر و متن قرآن کریم است و الهام گرفته از انقلاب اسلامی و راهی که امام پیش پای امت اسلامی گذشته‌اند و مقام معظم رهبری حکیمانه و باتدبیر آن را ادامه داده‌اند است و تفکر مبارزه با رژیم صهیونیستی در ذهن فلسطینیان نهادینه شده است و نمی‌شود فکر، اندیشه، اعتقاد، ایمان و باور را با بمب و موشک از بین برد.

مردم فلسطین حماس را الگوی خود می‌بینند

 وی خاطرنشان کرد: مردم فلسطین با همه فشاری که در این روزها زیر بمباران وحشتناک دشمن تحمل کرده‌اند حماس، جهاد اسلامی و مقاومت را به‌عنوان الگوهای خود می‌بینند و از آنها ستایش می‌کنند و بارها زنان و مردانی که فرزندان خردسال قطعه‌قطعه خود را روی دست گرفتند و در حمایت از مقاومت شعار می‌دهند را دیده‌ایم و این واقعیت امروز مردم مظلوم فلسطین است.

 رمضان شریف گفت: مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که یا باید در یک جنگ روبرو و بااقتدار و سربلندی بایستند و یا با مرگ تدریجی توسط صهیونیست‌ها بمیرند بنابراین مردم فلسطین راه اول را انتخاب کردند و امتداد می‌دهند و دریافته‌اند که نتیجه جهاد در راه خدا پیروزی است و این پیروزی را لمس کردند.

 ایجاد رنج و درد و محنت برای فلسطینی‌ها روحیه مقاومت را افزایش می‌دهد

 وی با تأکید بر اینکه ایجاد رنج و درد و محنت برای فلسطینی‌ها روحیه مقاومت را افزایش می‌دهد، افزود: کسانی که این عملیات را انجام دادند هزار نفر بودند و 2 هزار نفر دیگر ذخیره هستند و اکثرشان پدران و مادران و اقوام خود را در نبرد با صهیونیست‌ها ازدست‌داده‌اند و کسانی که امروز فرزندانشان در بیمارستان‌های غزه به شهادت می‌رسند سربازان پابه‌رکاب جریان مقاومت هستند و مطمئن باشید که آینده از آن مردم فلسطین است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه واردشدن با تانک به بیمارستان در هیچ جای دنیا سابقه ندارد، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها اعلام کردند که اگر بیمارستان الشفا را بگیریم مقر فرماندهی حماس را نابود کرده‌ایم؛ ولی بعد از تصرف هر آنچه پیدا کردند و ارائه دادند یک قبضه سلاح کلاشنیکف بود و یک چاله آسانسور را نشان دادند و گفتند این تونل حماس است و دنیا به آنها خندید.

 سیستم اطلاعاتی صهیونیست‌ها کارایی خود را ازدست‌داده

 وی با بیان اینکه حتی گروگان‌هایی که نتانیاهو ادعا می‌کرد هم در داخل بیمارستان نبودند گفت: این وقایع نشان داد که سیستم اطلاعاتی صهیونیست‌ها کارایی خود را ازدست‌داده و جریان مقاومت این ضعف‌ها را رصد کرد و شناخت عمیقی از رژیم صهیونیستی پیدا کرده و عملیات های خود را امتداد می‌دهد.

 رمضان شریف با بیان اینکه مقاومت در مردم فلسطین به‌عنوان یک اراده مقدس شکل‌گرفته است، افزود: رویکرد انقلاب اسلامی و نام‌گذاری روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین نشان داد که راهبرد جمهوری اسلامی که می‌گوید رژیم صهیونیستی باید محو شود درست بود؛ زیرا رژیم صهیونیستی دشمن همه بشریت است و حتماً با همه ادیان غیر از نژادپرستان صهیونیست همین رفتار را می‌کند.

تسنیم

کدخبر: 947506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟