نقش یک جاسوس در ترور شهید فخری زاده /  شلیک‌ تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور به خودروی شهید فخری زاده

جزئیات ترور چه بود؟

براساس آنچه منتشر شد، ماشین ضدگلوله حامل شهید محسن فخری زاده و همسر وی، صبح جمعه به همراه ۳ ماشین تیم حفاظت از شهر رستمکلای مازندران به سمت آبسرد دماوند حرکت می‌کند.

ماشین پیشرو تیم حفاظت چند کیلومتر مانده به محل حادثه، اسکورت را برای چک و خنثی محل مقصد ترک می‌کند.

در همین لحظات، صدای ناشی از اصابت چند گلوله به ماشین، موجب جلب توجه دکتر فخری‌زاده و متوقف کردن ماشین می‌شود. فخری‌زاده به تصور اینکه صدا ناشی از برخورد با مانع خارجی یا اشکال در موتور خودرو بوده از ماشین پیاده می‌شود.

شلیک‌ تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور به سوی خودروی شهید فخری زاده

در همین لحظه از خودرو نیسانی که در فاصله ۱۵۰ متری ماشین شهید متوقف بوده، از یک دستگاه تیربار اتوماتیک کنترل از راه دور، شلیک‌های متعددی به سمت شهید صورت می‌گیرد. دو گلوله به پهلو و یک گلوله به پشت شهید برخورد می‌کند که منجر به قطع نخاع وی می‌گردد.

در این اثنا سرتیم حفاظت بدن خود را حائل پیکر شهید می‌کند و چند تیر نیز به بدن وی اصابت می‌کند. لحظاتی بعد همان نیسان متوقف شده نیز منفجر می‌شود.

پیکر مجروح شهید به درمانگاه و از آنجا با بالگرد به بیمارستانی در تهران منتقل می‌شود که متاسفانه بعد از مدتی به شهادت می‌رسد.

هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشت

طبق اطلاعات خبرنگار فارس در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ شهید که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند.

در همین رابطه بررسی هویت مالک خودروی نیسان، نشان دهنده خروج وی در ۸ آبان ماه سال جاری از کشور است.

استفاده از هوش مصنوعی برای ترور

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه چند روز پس از این ترور ناجوانمردانه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه تهران رباره شهادت سردار فخری زاده عنوان می‌کند: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری زاده بوده اند و انفجار نیسان هم به خاطر از بین بردن پاسداران بود.

وی همچنین تاکید می‌کند: آدمی در صحنه ترور نبود و در کل ۱۳ تیر شلیک شده و همه از تیربار داخل نیسان بوده است و بقیه تیرها توسط محافظان شلیک شده است. تیربار داخل نیسان هم مجهز به یک سیستم هوشمند ماهواره‌ای بوده که روی شهید فخری‌زاده متمرکز بوده و از هوش مصنوعی بهره می‌برده است. سرتیم حفاظت هم که تیر خورده بدلیل آن است که خودش را روی شهید انداخته است. شهادت سردار فخری زاده هم به دلیل تیری بوده که به کمر ایشان اصابت کرده و موجب قطع نخاع وی شده است.

سه دهه تلاش برای ترور شهید فخری‌زاده

شهید محسن فخری زاده نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی قرار داشت. در سالهای اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود.

چه کسی در مورد شهید فخری زاده به عوامل دشمن اطلاعات داد؟

علیرضا اکبری همکار اسبق دبیرخانه شورای امنیت ملی که به جرم جاسوسی دستگیر و اعدام شد، از افرادی بود که اطلاعاتی را درباره شهیدفخری زاده به دشمن داد.

افسران اطلاعاتیِ انگلیس در مورد دکتر فخری زاده اطلاعاتی را از این جاسوس رده بالای خود دریافت می کردند.

به عنوان مثال اکبری می گوید:

«وقتی پرسید شخصی مثل دکتر فخری زاده اگر چنان پروژه‌ای باشد می تواند درگیر آن باشد می گفتم چرا نمی‌تواند؟ »

عوامل Mi6 با این پرسش به سه مساله بسیار مهم دست یافتند؛ اول اینکه فردی به نام فخری زاده وجود دارد (به دلیل مسائل امنیتی وجود شهید فخری زاده انکار شده بود)، دوم در چه زمینه ای فعالیت می‌کند و سوم در چه سطح کارکردی و علمی قرار دارد.

یکی دیگر از اقداماتی که اکبری علیه امنیت ملی انجام داده است لو دادن مقامات عالی رتبه کشور بود چرا که وی به مقامات عالی کشور در سطح بالا دسترسی داشت و از طرفی دشمن برای تحت نظر گرفتن و ترور مقامات عالی رتبه و موثر نیاز داشت تا قبل از هرچیز اطلاعاتی در مورد هویت آنها کسب کند.

وزارت دفاع: راه شهید فخری‌زاده با جهش چند برابری ادامه دارد

وزارت دفاع در بیانیه‌ای بمناسبت سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده، تاکید کرد: راه ایشان روز به روز با همت، غیرت و اراده فولادین شاگردان او و مدیران انقلابی و جهادی با قدرت، سرعت و شتاب بیشتری با جهش چند برابری در پژوهش و تحقیقات، تحول ساختاری و جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد و به کارگیری تجهیزات روز دنیا ادامه یافته است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده بیانیه ای صادر و در آن تاکید کرد: راه ایشان روز به روز با همت، غیرت و اراده فولادین شاگردان او و مدیران انقلابی و جهادی با قدرت، سرعت و شتاب بیشتری ادامه یافته به طوری که تداوم راه این شهید والامقام با جهش چند برابری در پژوهش و تحقیقات، تحول ساختاری و جذب نیروی انسانی کارآمد و متعهد و به کارگیری تجهیزات روز دنیا به وضوح قابل مشاهده است.

کدخبر: 950357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟