درگیری‌های شدید در شمال غزه / ۱۳۷ غیرنظامی در غزه اعدام شدند

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز( یکشنبه سوم دی ) همزمان با تداوم حملات به نوار غزه ، به مناطق مختلف در کرانه باختری یورش برده و ستونی از خودروهای نظامی را راهی این منطقه کرده است.

گردان‌های القسام حماس اعلام کرد که در درگیری با نظامیان متجاوز صهیونیست در محور شمال نوار غزه توانسته است شماری از آن‌ها را از پای درآورده و یا زخمی کند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز به هلاکت 8 افسر و  نظامی خود در درگیری‌های غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد طی درگیری‌های 24 ساعت گذشته 13 نظامی اسرائیلی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی ارتش اشغالگر: در حال گسترش عملیات خود در شمال و جنوب غزه هستیم

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش در حال گسترش عملیات خود در شمال و جنوب نوار غزه است و نبردهای شدیدی را در مقرهای حماس انجام می‌دهد.

«دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی از تل آویو مدعی شد که اهداف حزب‌الله لبنان از جمله زیرساخت‌ها مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به نقل از سایت خبری النشره، با گذشت  ۷۹ روز از حمله هولناک رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، هاگاری افزود: «ما در حال گسترش عملیات خود در شمال و جنوب نوار غزه هستیم و نبردهای شدیدی را در مقرهای حماس انجام می دهیم . »

وی گفت: ارتش از داخل تونل‌ها جنگ را ادامه می‌دهد و نیروهای مسلح از داخل این تونل‌ها بیرون می‌آیند و با نظامیان صهیونیستی مقابله می‌کنند.

رژیم صهیونیستی برای هفتاد و هفتمین روز متوالی است که به جنگ خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهد. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، در این جنگ بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۰ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند. براساس آمارهای فلسطین، همچنان ۶۷۰۰ فلسطینی زیر آوار مانده‌اند و ۷۰ درصد واحدهای مسکونی در غزه تخریب شده‌اند.

نتانیاهو: جنگ غزه تا زمان دستیابی به همه اهداف ادامه دارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، جنگ غزه تا زمان دستیابی این رژیم به همه اهداف خود ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری النشره، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش کرد که وی در گفتگوی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، این رژیم تا زمان تحقق همه اهداف خود، جنگ را ادامه خواهد داد.

نتانیاهو پیشتر هم مدعی شده بود: کسانی که فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی جنگ را متوقف می‌کند کاری به واقعیت ندارند. این رژیم تا زمانی که به تمام اهدافی که برای خود تعیین کرده‌ یعنی «از بین بردن» حماس، آزاد کردن اسرا و پایان دادن به تهدید غزه دست یابد، جنگ را متوقف نخواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: هدف «نابودی حماس» در جنگ غزه هرگز محقق نخواهد شد و تعهدات بنیامین نتانیاهو در این خصوص یاوه‌گویی است و او برای آینده خودش وارد جنگ شده‌است.

 تلاش ناموفق اشغالگران برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم

در هفتاد و نهمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تلفات سنگین ارتش اشغالگر در نبرد زمینی و حملات و بمباران شدید نقاط مختلف غزه توسط صهیونیست‌ها ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در جبالیا البلد در شمال نوار غزه در جریان است. بیش از یک ماه است که نیروهای اشغالگر در میان بمباران بی‌وقفه هوایی و توپخانه‌ای در تلاش برای نفوذ به جبالیا هستند، اما با مقاومت شدید گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو هستند.

همچنین وبگاه عرب ۴۸ گزارش داد، درگیری شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در محورهای خان یونس رخ داد.

مقاومت فلسطین همچنین تلاش اشغالگران را برای نفوذ از گذرگاه کرم ابوسالم خنثی کرد.

این در حالی است که ارتش اشغالگر روز شنبه نیز از کشته شدن پنج تن از افسران و سربازان خود و مجروح شدن ۴۴ تن دیگر در نبردهای شدید در چند جبهه در نوار غزه خبر داد.

در ادامه تجاوزات به غزه، رژیم صهیونیستی حدود ۱۲ ساختمان مسکونی در البریج، المغازی، النصیرات و الزوایده در منطقه مرکزی را هدف قرار داد. هواپیماهای اشغالگران کمربندهای آتش را علیه شمال، شرق و مرکز شهر خان یونس ایجاد کردند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین صبح روز یکشنبه خانه خانواده ابوالعوف در محله تل السلطان در شهر رفح در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. کلیپ‌های پخش شده توسط رسانه‌های فلسطینی تلاش‌های دفاع مدنی و ساکنان را برای بیرون آوردن مجروحان از زیر آوار خانه مورد نظر نشان می‌دهند.

آخرین آمار از تلفات و خرابی‌های غزه

درگیری‌های شدید در شمال غزه / ۱۳۷ غیرنظامی در غزه اعدام شدند

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه روز شنبه گزارش داد که رژیم اشغالگر ۱۷۲۰ کشتار علیه مردم فلسطین در نوار غزه انجام داده که جان بیش از ۲۰ هزار و ۲۵۸ تن را گرفته، در حالیکه بیش از ۷۰۰۰ تن مفقود هستند و بیش از ۵۳ هراز و ۶۸۸ تن مجروح شده‌اند.

بر اساس داده‌های دفتر دولتی، بیش از ۸۲۰۰ کودک، بیش از ۶۲۰۰ زن، ۳۱۰ شهید از تیم‌های پزشکی، ۳۵ شهید از دفاع مدنی در میان شهدا بودند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ وحشیانه در نوار غزه، تعداد شهدای خبرنگار زن و مرد به ۱۰۱ خبرنگار رسیده‌است.

این دفتر تاکید کرد که احمد جمال المدحون، روزنامه نگار، معاون آژانس فلسطینی الرای در بمباران صهیونیست‌ها در شمال غزه به شهادت رسید.

 این دفتر در ادامه افزود که نیروهای اشغالگر ۱۳۷ غیرنظامی را در استان‌های غزه و شمال اعدام کردند.

این دفتر خاطرنشان کرد: در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۲۶ مقر دولتی آسیب جدی وارد شد، علاوه بر آن ۹۲ مدرسه و دانشگاه به طور کامل تخریب شدند و ۲۸۵ مدرسه و دانشگاه نیز خسارت جزئی دیدند. همچنین ۱۱۵ مسجد به طور کامل و ۲۰۰ مسجد آسیب جزئی دیدند، علاوه بر آن سه کلیسا دچار خسارات قابل توجهی شدند، در حالی که ۲۵۸ هزار واحد مسکونی آسیب جزئی دیده و ۵۵ هزار واحد مسکونی تخریب یا غیرقابل سکونت شده‌اند.

بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده این دفتر، ۲۳ بیمارستان، ۵۳ مرکز بهداشتی و ۱۴۰ موسسه بهداشتی از دسترس خارج شده‌اند، در حالی که اشغالگران مستقیما ۱۰۲ آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

 ادامه هلاکت نیروهای اشغالگر در غزه

درگیری‌های شدید در شمال غزه / ۱۳۷ غیرنظامی در غزه اعدام شدند

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به کشته شدن هشت افسر و سرباز خود در نبردهای جاری در نوار غزه اعتراف کرد و افزود از آغاز جنگ تاکنون ۴۸۵ سرباز و افسر کشته شده‌اند که ۱۵۸ نفر از آنها از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده‌اند.

تظاهرات هزاران معترض علیه نتانیاهو در تل‌آویو

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه با برگزاری تظاهراتی خواستار کناره‌گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

 هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی روز شنبه در تل‌آویو تظاهرات گسترده‌ای را برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان از کابینه این رژیم خواستار دستیابی به توافقی با حماس برای آزادی اُسرا در نوار غزه شدند.

همچنین در این تظاهرات که در میدان هابیما در تل‌آویو برگزار شد، معترضان خواستار کناره‌گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم شدند.

 از سوی دیگر رسانه‌های داخلی در اسرائیل هفته پیش گزارش داده‌اند گزینش تنها ۱۵ نفر از اعضای خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه برای دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خشم بستگان اسرای دیگر را به همراه داشته و موج انتقادهای عمومی از او را افزایش داده است.

به نظر می‌‌رسد علت اینکه تعداد محدودی از اعضای خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای دیدار با نتانیاهو گزینش شده‌اند به هرج و مرج در دیدار قبلی او با خانواده‌ها مربوط باشد.

رژیم اسرائیل بعد از آغاز عملیات نظامی در غزه با کار سختی برای مدیریت افکار عمومی در فلسطین اشغالی روبرو شده است. این رژیم در همان حال که بر تلاش برای آزاد کردن اسرای خود نزد حماس تأکید می‌کند خواستار گسترش دادن دامنه عملیات نظامی در غزه برای به دست آوردن دستاوردهایی است که بتواند شکست اطلاعاتی-امنیتی در عملیات ۷ اکتبر را توجیه کند.

 منابع صهیونیست: هیچ پیشرفتی در مذاکرات اسرا حاصل نشد

برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی تا این لحظه پیشرفتی نداشته و رئیس این جنبش در غزه در حال حاضر علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارد.

به گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از برخی منابع آگاه صهیونیست نوشت، مذاکرات برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی تا این لحظه پیشرفتی نداشته و یحیی السنوار، رئیس این جنبش در غزه در حال حاضر علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارد.

همچنین آحارونوت نوشت، بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) عصر شنبه در تماس تلفنی اظهار کرد، «اسرائیل» انتظار دارد آمریکا به میانجی‌های قطری برای عقد قرارداد تبادل اسرا فشار بیاورند اما این محور تاکنون هیچ نتیجه‌ای را محقق نکرده است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نیز نوشت، به نظر می‌رسد «اسرائیل» در راستای تلاش برای ایجاد انگیزه‌ای برای حماس، پیشنهادی را به قطری‌ها ارائه کرد که شامل آمادگی برای آتش‌بس طولانی (یک تا دو هفته) در مقابل آزادسازی زنان، کودکان، سالمندان و بیماران بود اما طبق اظهارات سخنگویان این جنبش، در حال حاضر حماس بر توقف کامل اقدامات خصمانه اصرار دارد.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر منتظر پاسخ حماس به این پیشنهاد جدید است.

برخی منابع آگاه از این مساله اظهار کردند: ممکن است ظرف دو روز به این نتیجه برسیم که به بن‌بست رسیدیم و هیچ توافقی وجود ندارد یا پس از آن مذاکرات بزرگی (همه مقابل همه) آغاز خواهد شد.

آحارونوت در ادامه نیز تاکید کرد، مذاکرات ادامه دارند اما «اسرائیل» هیچ نشانه‌ای دال بر حصول پیشرفتی دریافت نکرد.

برخی منابع امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند، یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه علاقه‌ای به این قرارداد ندارد و مسوولان این رژیم گمان نمی‌کنند که «شمشیر به گردن او نزدیک باشد. »

حماس بر شروطی برای امضای توافق تبادل اسرا اصرار دارد که عبارت هستند از اینکه ابتدا و پیش از هر چیزی اقدامات خصمانه متوقف شود (آتش‌بس کامل) و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه عقب‌نشینی کنند، دوم اینکه گذرگاه‌ها باز شده و کمک‌ها وارد تمامی مناطق نوار غزه شوند، سوم اینکه مذاکرات غیرمستقیم درباره اسرا انجام شود و چهارم اینکه مذاکرات فلسطینی داخلی با نظارتی عربی برای تشکیل یک کابینه یکپارچه ملی فلسطینی انجام شود.

آحارونوت به نقل از برخی گزارش‌ها نوشت، حماس در غزه توان مقاومت در برابر حملات «اسرائیل» را دارد و به وارد آوردن خسارات سنگین روزانه به ارتش آن ادامه خواهد داد.

ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شنبه اظهار کرد که ارتباط آنها با پنج اسیری که سه تن از آنها در ویدیویی حضور داشتند، قطع شده و احتمالا آنها در یکی از بمباران‌های دشمن صهیونیستی کشته شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شنبه اعلام کرد که آمار کشته‌های این حملات به ۲۰ هزار و ۲۵۸ تن افزایش یافت.

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت، سطح ویرانی‌ها در نوار غزه بی‌مانند است و در هیچ جنگی در قرن ۲۱ مشاهده نشده است.

کدخبر: 957532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟