موساد قصد ترور سید رضی را داشت / نام سردار در لیست ترور بود

پسرخاله شهید سردار سیدرضی موسوی چاشمی می‌گوید ۲ سال پیش که به خانه شهید سردار سید رضی موسوی به مهمانی رفته بودم، در گفت و گوی دوستانه و محرمانه، مواردی مطرح کرد که آن زمان اجازه نداشتم بگویم، او گفت «طی فهرستی که از موساد به دست آورده، نامش جزو افراد ترور بود. »

سید رضی نبوی چاشمی پسرخاله شهید سردار سید رضی موسوی چاشمی است، که می‌گوید ۲۱ ماه در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از وطن نقش‌آفرینی کرد و پنج سال به اسارت رژیم بعثی درآمد.

پسرخاله شهید سردار سیدرضی موسوی نقل می‌کند که سردار شهید سلیمانی و سیدرضی موسوی دوستی بسیار نزدیکی با هم داشتند. ۲ یاری که در مسیر کمک به جبهه مقاومت دور از وطن بسیار از دل و جان مایه گذاشتند تا جان به معبود سپردند.

او تاکید می‌کند که آن بزرگمرد عرصه جهاد و ایثار، عاشق شهادت و کمتر از نائل شدن به این مقام جفا در حقش بود.

سیدرضی نبوی چاشمی پسرخاله شهید سردار سیدرضی موسوی به بیان برخی خاطرات مشترک با آن شهید سرافراز پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

همراهی با شهید احمد متوسلیان تا خدمت در سوریه

وی بیان کرد: وقتی به وطن بازگشتم، شهید سردار سیدرضی موسوی چاشمی به آیین استقبالم آمد و اصرار داشت که مدتی به خانه‌اش در زنجان بروم، چرا که در اسارت بسیار ضعیف و نحیف شده‌ بودم؛ رفتم و ۲ روز توفیق حضور در خانه آنها را داشتم.

وی ادامه داد: شهید سردار موسوی بسیار اخلاق‌مدار و باایمان بود و از دوره جوانی برای دفاع از وطن وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

وی اضافه کرد: شهید عضو سپاه پاسداران زنجان بود و در هشت سال جنگ تحمیلی نقش آفرینی کرد. سپس همراه شهید احمد متوسلیان راهی لبنان شد و بعد از آن به واسطه توانایی‌هایی که داشت، در سپاه‌ قدس به عنوان مستشار به سوریه اعزام شد.

نام شهید سید رضی موسوی در فهرست ترور صهیونیست‌ها بود

وی تصریح کرد: شهید سردار سید رضی موسوی در کار مصمم بود و در اوقات فراغت نیز مشغول انجام کارهای عقب‌مانده بود. ۲ سال پیش که به خانه شهید سردار سید رضی موسوی به مهمانی رفته بودم، در گفت و گوی دوستانه و محرمانه، مواردی مطرح کرد که آن زمان اجازه نداشتم بگویم، او گفت «طی فهرستی که از موساد به دست آورده، نامش جزو افراد ترور بود» و من به ایشان گفتم خیلی مراقب باشید که در جواب گفت «دعا کنید شهادت آرزویم شود. »

نبوی چاشمی تصریح کرد: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی با شهید سیدرضی موسوی چاشمی صحبت کردم، او نیم ساعت پشت تلفن فقط گریه کرد و ادامه داد «شب قبل از شهادت نیم‌ساعت با هم گپ و گفت داشتیم و رفتیم و وقتی دوباره به اتاق سردار حاج قاسم سلیمانی آمدیم دیدیم سردار نیست و یک یادداشت معروف روی میز گذاشته که خدایا مرا پاکیزه بپذیر!» بعدها شهید سردار موسوی چاشمی این دست‌نوشته را به من هدیه داد.

«سیدرضی» حبیب مقاومت بود

وی اظهار کرد: شهید سردار سید رضی موسوی چاشمی در کارش جدی و مورد وثوق و مقتدر و در عین حال چهره‌ای مهربان بین همکارانش بود. روزی به همراه شهید سردار سیدرضی موسوی چاشمی عازم سوریه شدم که در فرودگاه دمشق به منظور انجام برخی امور برای دقایقی از هم فاصله گرفتیم. در این بین، از یکی از نیروهای مقاومت که آنجا بود درباره میزان رضایتش از سیدرضی سئوال کردم که می‌گفت: «سید عشق ماست. سید حبیب و در قلب ماست.» موبایلش را آورد و جست و جو کرد و نشان داد که نام شهید سردار سید رضی موسوی چاشمی را «یا مهدی» ذخیره کرده و می‌گفت او یار حضرت مهدی(عج) است و همه عاشق ایشان هستیم او خستگی‌ناپذیر است.

پسرخاله شهید سردار موسوی چاشمی گفت: پسرخاله‌ام آرزویش شهادت بود و به آرزویش رسید. سالها پیش سفره شامی در خانه سیدرضی موسوی چاشمی پهن شد که همان زمان ذکر و خیر سردار سلیمانی بود، گفتم پسرخاله دوست دارم سردار سلیمانی را ببینم. گفت «این انگشتر سردار سلیمانی را فعلا یادگاری بگیر تا ببینیم روزی چه می‌شود. »

سردار اسدی: اسرائیل هفته‌های گذشته هم قصد ترور سید رضی را داشت

سردار جعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه و معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به شهادت سردار سید رضی موسوی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست‌ها  بدنبال ترور سید رضی موسوی  بود، رژیم صهیونیستی، در هفته‌های گذشته هم یکی از مقرهایی که شهید سیدرضی موسوی به آنجا تردد داشت را هدف قرار داد ولی او در آن مکان نبود؛ اما این بار به واسطه جاسوس‌هایی که داشتند، توانستند مکان دقیق حضورش را شناسایی کنند.

زندگینامه  شهید سردار سیدرضی

شهید سردار سیدرضی موسوی چاشمی ، معروف به سید رضی اصالتاً زنجانی بود و در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق در برخی از عملیات‌های علیه ارتش  صدام حضور داشت. وی همچنین خادم  حسینیه اعظم زنجان نیز بوده‌است. سردارسید رضی در زمان حیات چهره‌ای گمنام بین مردم و رسانه‌های ایرا بود.

سید رضی موسوی یکی از باسابقه‌ترین نظامیان حاضر در سوریه  بود که مسئولیت پشتیبانی جبهه مقاومت  در سوریه را بر عهده داشته‌است. به‌گفته سفیر وقت ایران درسوریه،وی در هنگام شهادت رایزن دوم سفارت  در سوریه بوده و با گذرنامه دیپلماتیک در سوریه حضور داشته‌است.

خبرنگار صداوسیما در دمشق می گوید: رژیم صهیونیستی ساعت 16 به وقت تهران با شلیک 3 موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیه دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد.

کدخبر: 958512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟