قالیباف: حادثه پلاسکو یادآور دفاع مقدس بود

به گزارش رکنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو که در مسجد امام حسن عسکری(ع) صفائیه در شهرری برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد همه شهدا و به‌خصوص شهدای آتش نشان، اظهار کرد: از لیلة الرغائب و این شب های ماه رجب و شعبان برای ورود به ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو یادآور دفاع مقدس بود، گفت: صادقانه آنموقع قیاسی کردم هرچند مع‌الفارق بود هر وقت رزمنده‌ای از خانه خداحافظی می‌کند مجاهدت را شروع می کند شهدای آتش نشان نیز همین گونه جهاد می کنند و تا آخر عمر خود را مدیون این ۱۶ شهید آتش‌نشان می دانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایثارگری به دل آتش زدن جانفشانی این عزیزان است زیرا در شرایطی که جنگ نیست و عزیزی که ماموریت نیست، بلیطش در جیبش برای مسافرت است. این ایثار از جنس امید، همدلی، شجاعت و اوج عقلانیت است. 

قالیباف یادآور شد: در ساختمان در آن ساعت ۳ تا ۴ هزار نفر حضور داشتند، آتش نشانان می‌توانستند بیایند پایین ولی ماندند تا مطمئن شوند کسی در ساختمان نمانده و اگر آمده‌ بودند شاید الان در بین ما بودند اما ماندند و به ما آموختند ایران و ایرانی ارزش جان‌فشانی دارد.

کدخبر: 964904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟