واکنش مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر در خصوص املاک ملارد

به گزارش رکنا، وحید بوستان احمدی مدیر عامل سازمان اموال و املاک کوثر با اشاره به وضعیت مالکیت پلاک 43 ملارد که پیرو آن تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: پلاک 43 ملارد سند رسمی‌اش به نام بنیاد شهید بوده و این بنیاد مالک رسمی آن به حساب می آید. این زمین در سال 68 به نام بنیاد شهید شد و برای آن سند مالکیت صادر گردید.

وی ادامه داد: این پلاک حدود 320 هکتار وسعت دارد و از قدیم افرادی در آنجا تصرفاتی را انجام داده بودند. سال‌ها طول کشید تا بنیاد این تصارفات را شناسایی و برای افراد دعوت‌نامه صادر کند تا ضمن گفتگو در خصوص ملک، رابطه استیجاری لازم برقرار شود.

مدیر عامل سازمان اموال و املاک کوثر خاطر نشان کرد: آیین نامه و مصالحه‌ای تدوین کرده بودیم که طی آن بنیاد شهید حاضر شده بود که تخفیفات و ملاحظات ویژه ای را برای افراد متصرف اموال در نظر بگیرد تا زمینه برای بازگشت سرمایه فراهم آید.

وی افزود: در املاک تصرف شده تعدادی از افراد با احداث مغازه و انجام امور تجاری کسب درآمد داشتند اما با این وجود اقدامی در خصوص پرداخت حقوق بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام ندادند. در پرونده مطرح شده دو قطعه‌ زمین یکی به مساحت 5 هزار متر و دیگری 8 هزار متر وجود دارد که آنها را در زمینه های باغ تالار و مغازه استفاده می کردند.

بوستان احمدی بیان داشت: درخواست مصالحه با در نظر گرفتن شرایط ویژه برای افرادی که این ملک ها را تصرف کرده بودند در سال های 91 و 92 ارسال شده بود اما آنها نه تنها به این مهم توجهی نکردند بلکه اقدام به قطعه بندی زمین و فروش و واگذاری اموال بنیاد شهید کردند. بعد از این اقدام بنیاد شهید به سراغ خریداران جدید این زمین ها رفت و آنان را نیز دعوت به مصالحه کرد ولی متاسفانه خریداران جدید خواستار صرف نظر از حق و حقوق بنیاد شهید شدند.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد شهید سال ها درگیر این پرونده بوده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه متصرفین این ملک تا کنون حتی راضی به پرداخت حتی یک ریال اجاره به بنیاد شهید و امور ایثارگران نشده اند. همین عوامل باعث شد تا بعد از سالهای متمادی ناگزیر اقدام لازم و قانونی برای استیفای حقوق‌ بنیاد از طریق مراجع قضایی در دستور کار قرار گیرد. پیگیری این موضوع را به صورت جدی دنبال کرده و خواهیم کرد چرا که برخی از هزینه‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران از محل همین املاک تامین می شود. باید توجه داشت که بنیاد شدیدا به این منابع مالی نیاز دارد.

مدیر عامل سازمان اموال و املاک کوثر اذعان داشت: دادگاه انقلاب تهران حکم تخلیه را صادر کرد و این حکم به دادگاه انقلاب کرج ارجاع داده شد که بر همین اساس در تاریخ 25 تیر تخلیه و پلمپ واحدهای مورد نظر در دستور کار قرار گرفت.

بوستان احمدی در ادامه گفت: باید گفت در یکی از زمین های متعلق به بنیاد شهید افراد متصرف اقدام به ساخت یک قطعه ویلای اعیانی کرده و آن را اجاره داده بودند که برای مصالحه آن نیز هیچ اقدامی از سوی این افراد صورت نگرفت. رای دادگاه در خصوص این ملک نیز طی هفته های گذشته به مرحله اجرا درآمد و ملک مورد نظر پلمپ و تخلیه شد اما هیچگونه تخریبی تا تعیین تکلیف نهایی در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: هفته آینده جلسه‌ای با فرماندار و مسئولین شهرستان ملارد خواهیم داشت تا این ماجرا ختم به خیر شود. مسئولان شهرستان ملارد خواستار این بودند که حکم اجرا نشود ولی ما هم وظیفه داریم از اموال بنیاد شهید که متعلق به خانواده شهدا و ایثارگران است حفاظت کنیم. بنده در این جلسه حضور خواهم داشت و احتمالا از بازرسی بنیاد شهید هم نمایندگانی حضور داشته باشند.

بوستان احمدی در پایان یادآور شد: بنیاد بدنبال حق و حقوق قانونی خود بوده و در این میان بحث زیاده خواهی مطرح نیست چرا که ما با طرح موضوع مصالحه و در نظر گرفتن شرایط خاص به دنبال این بودیم که ماجرا به این مسائل کشیده نشود.

کدخبر: 917892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟