عامل انسانی دلیل سقوط هواپیمای مفقود مالزی/ پای یک خلبان مرموز در میان است

به نقل از گاردین، «لری ونس،» کارشناس سوانح هوایی، معتقد است یک نفر هواپیمای «ام‌اچ‌370» متعلق به خطوط مالزی را که حدود دو سال از سرنوشت نامعلوم آن می‌گذرد، به سمت آب‌های اقیانوس هند هدایت کرد و غیر از این هیچ نظریه دیگری نمی‌تواند مفقود شدن آن را توجیه کند.
این در حالی است که محققان استرالیایی معتقدند این هواپیما که 239 سرنشین داشت هنگام تغییر مسیر به سمت اقیانوس هند و وقوع سانحه تحت کنترل انسان نبود.
این کارشناس اعتقاد دارد قطعه‌ای از بال هواپیمای مذکور که سال گذشته در سواحل ماداگاسکار کشف شد نشان می‌دهد هواپیما آماده فرود بوده که انجام این اقدام تنها به دست انسان امکان‌پذیر است. به گفته وی، دلیل یافت نشدن قطعات دیگر هواپیما نیز فرود کنترل‌شده آن در آب است.
«پیتر فولی،» محقق سوانح هوایی در اداره ایمنی حمل‌و‌نقل استرالیا، ضمن موافقت با این نظر، در همین خصوص گفت: این امکان وجود دارد که یک خلبان در پایان هواپیما را هدایت کرده باشد و ما به دنبال کشف مدارکی در تأیید آن هستیم.
قطعه‌ای دیگر از بال هواپیمای مذکور به تازگی در تانزانیا کشف شده است و محققان در حال بررسی آن برای پی بردن به جزئیات بیشتری از سانحه مرموز هستند.
سی‌ان‌ان به تازگی اعلام کرد خلبان هواپیمای مفقود خطوط هوایی مالزی پیش از آخرین پروازش، با شبیه‌ساز پرواز (در منزل شخصی) مسیر منتهی به خودکشی با هواپیما را تمرین کرده بود. بنابراین احتمال تغییر مسیر و هدایت هواپیما به درون اقیانوس هند به دست خود او بسیار زیاد است.
هواپیمای خطوط مالزی (ام‌اچ 370) 8 مارس 2014 (17 اسفند 92) با 239 مسافر تبعهٔ 14 کشور گوناگون از کوالالامپور (پایتخت مالزی) عازم پکن (پایتخت چین) بود؛ اما به دلیلی نامعلوم پس از تغییر مسیر از صفحه رادار محو شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 169970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟