‍ عامل شکار یک قلاده پلنگ در رودبار شناسایى و دستگیر شد + عکس

قربانعلی محمدپور اعلام کرد: محیط بانان پس از مدتى تحقیق و بررسى یک مظنون را در این رابطه شناسایى نمودند، مامورین پس از اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایى درمیان گذاشتند.
وی در ادامه افزود: محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایى از دادستان به همراه مامورین نیروى انتظامى وارد خانه مربوطه شده و به تفتیش این مکان پرداختند که در جریان بازرسى از این خانه یک تخته پوست پلنگ، تعدادی فشنگ ساچمه زنى و پنج عدد فشنگ چهارپاره (فشنگ غیرمجاز مخصوص شکار پستانداران بزرگ جثه) کشف و ضبط گردید.
محمد پور با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایى معرفى گردید و باتوجه به اینکه از خانه این متخلف اسلحه اى کشف نشده اما تعداد فشنگ بدست آمده است به احتمال زیاد این متخلف داراى اسلحه قاچاق بوده و یا بوسیله اسلحه متعلق به غیر اقدام به شکار پلنگ نموده است.
مدیر کل اداره محیط زیست استان گیلان در پایان گفت : بر اساس بررسی های اولیه این پلنگ شکار شده متعلق به چندی قبل می باشد و پوست از شهر رودبار به اداره کل انتقال داده شد و کارشناسان حیات وحش بررسی لازم در مورد سن و زمان شکار را انجام میدهند و همچنین تحقیقات مراجع قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟