هویت ربوده شدگان در غرب مکزیک اعلام شد/فرزندان بزرگترین قاچاقچی جهان درمیان ربوده شدگان

«ادواردو آلماگر» اعلام کرد که در میان افراد ربوده شده نام «خسوس آلفردو گوسمان سالازار» و «ایوان آرچیوالدو گوسمان سالازار» فرزندان «خواکین گوسمان» ملقب به 'ال چاپو' بزرگترین قاچاقچی جهان که در یک زندان مکزیکی حبس است، به چشم می خورد.
دادستان ایالت خالیسکو در همین ارتباط اضافه کرد که این دو نفر به همراه چهار محافظ آنان، روز دوشنبه در یک رستوران لوکس در شهر 'پورتو وایارتا' توسط اعضای باند قاچاق مواد مخدر رقیب آنها ربوده شده اند.
آلماگرو روز دوشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی و پس از وقوع این حادثه ، ابتدا پیش بینی کرده بود که یکی از ربوده شدگان ممکن است محافظ سابق «امیلیو گنزالس» فرماندار سابق ایالت خالیسکو باشد.
وی امروز در سخنان خود افزود: تابحال شناسایی این افراد برای ما امکان پذیر نبود؛ افزون بر اینکه دو فرزند ال چاپو در حالی ربوده شدند که دو ماه قبل به یکی از املاک ال چاپو حمله و اموال وی به غارت رفته بود.
آلماگر اضافه کرد: ما توسط اشیای یافت شده در خودروهای ربوده شدگان که در کنار این رستوران ترک شده بود، توانستیم هویت برخی از افراد را شناسایی کرده و آن را با اطلاعات آژانس های امنیتی و نظرات کارشناسان تطبیق دهیم.
وی گفت: همچنین به این نتیجه رسیدیم که این حمله از سوی ۷ نفر متعلق به یک باند رقیب صورت گرفته است.
دادستان افزود که محافظان فرزندان ال چاپو به نوعی با باند قاچاق مواد مخدر 'سینالوا' که سازمانی جنایی ریاست شده از سوی ال چاپو تا زمان دستگیری وی بوده است، در ارتباط بوده اند.
آلماگر عامل این آدم ربایی را باند قاچاق مواد مخدر 'خالیسکو نوئوا خنه راسیون' (نسل جدید خالیسکو ) معرفی کرد که به گفته وی از چند سال قبل در این منطقه جرایم سازمان یافته انجام می دهد.
ایالت خالیسکو که در سواحل اقیانوس آرام قرار دارد، به مرکز اجرای رشته عملیات باند قاچاق «نسل جدید خالیسکو» تبدیل شده است.
ال چاپو اکنون در امنیتی ترین زندان در ایالت 'چیواوا' واقع در شمال مکزیک به سر می برد و در انتظار استرداد به آمریکاست. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191841 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟