وضعیت قرمز در غرب تهران / شهردار تهران درجلسه اضطراری حضور یافت + فیلم انفجار و تصاویر
حجم ویدیو: 9.57M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

گزارش‌ها حاکی است این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شده است.این انفجار حدود ساعت 4:30 بامداد به وقوع پیوست و حریق ناشی از آن ساعت 6:30 مهار شده است.
مرادی‌پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز عنوان کرد.وی گفت: نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این علت خانه‌های اطراف این محل تخلیه شدند.سخنگوی اورژانس از استقرار سه دستگاه آمبولانس برای یافتن سایر مجروحان حادثه که احتمالا زیر آوار مانده اند، خبر داد. 5 نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران مجروح و 2 کارگر مترو در حادثه انفجار خط لوله گاز کشته شدند.
**تأخیر40 دقیقه ای شرکت گاز در مهار آتش

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: ساعت 4:30 بامداد امروز در حین انجام عملیات حفر تونل مترو، خط لوله گاز شمال غرب تهران دچار انفجار و آتش سوزی شد.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز و شکسته شدن لوله علت این انفجار بوده است، تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو جان خود را از دست داد.
وی با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت گاز گفت: با توجه به اینکه تهران یک شهر زلزله خیز است و باید تمام دستگاه ها برای مواقع بحرانی آماده باشند اما متأسفانه در این حادثه شرکت گاز با تأخیر 40 دقیقه ای گاز منطقه را قطع کرد تا آتش مهار شود.
**محور امام زاده داود(ع) مسدود است

پلیس راهور ناجا اعلام کرد: محور امام زاده داود (کوهسار) تهران به دلیل انفجار لوله گاز از ساعت 4:35 بامدادجمعه همچنان مسدود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل حادثه، درپی انفجار لوله گاز در خیابان کوهسار تقاطع خیابان ادهمی، گروه های آتش نشانی، پلیس راهور و انتظامی، اورژانس، نیروهای شهرداری، شرکت آبفا و گاز در صحنه حاضر شدند.
همچنین این انفجار منجر به ریزش کارگاه مترو شد که براساس شنیده ها، 2 نفر از کارگران مترو در زیر آوار گرفتار شده اند و تلاش برای نجات آنها ادامه دارد.
ماموران پلیس راهور تهران بزرگ نیز محدودیت های ترافیکی در خیابان کوهسار تقاطع خیابان ادهمی تا تقاطع خیابان هاشمی زاده در نظر گرفتند و رفت و آمد وسایل نقلیه بجز وسایل نقلیه امدادی در محدوده یاد شده ممنوع است.
شهردار ناحیه 2 منطقه 5 شهرداری تهران دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: فقط یک راننده بیل مکانیکی در زیر آوار و در کارگاه مانده است که تمام دستگاه های مسئول در این زمینه برای نجات وی تلاش می کنند.
محمدباقر حسینیان افزود: از ساعت های اولیه صبح جمعه ماموران شهرداری و تمام دستگاه های مسئول در محل حاضر شده و مشغول ایمن سازی محل هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که این مشکل طی 24 ساعت آینده رفع شود.
حسینیان درخصوص جبران خسارت های ایجاد شده برای ساکنان محل نیز گفت: تمام خسارت های مالی توسط شهرداری تهران تامین می شود.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 آبفای تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مخازن شماره 59 و 80 آب منطقه ای شهران دچار ترکیدگی و قطعی شده است که ماموران شرکت آبفا از ساعت 6:30 صبح مشغول تعمیر و اتصال مجدد آب هستند.
حمیدرضا نامداری با اشاره به این که هم اکنون آب محدوده شمال کن و شهران قطع شده؛ ابراز امیدواری کرد که تا ساعتی دیگر این مشکل نیز مرتفع شود.
وی یادآور شد: امکان نشست زمین به دلیل ترکیدگی لوله آب وجود ندارد و نشتی برطرف شده است.
جلسه اضطراری ستاد بحران شهرداری تهران ساعت 13:30 روز جمعه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، درویش مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و دیگر مسئولان مربوطه در محل شهرداری منطقه 5 برگزار می شود.


کدخبر: 86519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟