50 درجه گرمای بی سابقه در بغداد

قدیمی ترین رکورد دمای هوا ی بغداد مربوط به 30 سال پیش (1986 میلادی قرن گذشته) است که مرکزهواشناسی عراق آن را 48 درجه ثبت کرده است.
عراقی ها امسال تابستان گرمی را تجربه کردند بطوری که مراکزهواشناسی بین المللی ماه گذشته دمای هوا در فرودگاه بصره را بالای50 درجه ثبت کردند که سومین نقطه گرم کره زمین نیز شناخته شد.
دولت عراق همچنین اوایل ماه جاری برای مقابله با گرمای بی سابقه به مدت دو روز مجبور شد برخی شهرهای عراق ازجمله بغداد را به طور رسمی تعطیل کند.
گرمای هوا درعین حال در زندگی روزمره عراقی تاثیر زیادی نداشته و کار و تلاش متوقف نشده است و حتی رزمندگان عراقی در گرمای50 درجه ازعملیات علیه گروه تروریستی داعش متوقف و زمین گیر نشدند.
نیروهای الحشدالشعبی و پلیس اتحادیه، دیروز شنبه در ادامه عملیات تقریبا یک ماهه خود موفق شدند جزیره راهبری خالدیه را به طور کامل پاکسازی و آزاد کنند، درحالی که گرمای هوا در منطقه بیداد می کرد.
با اینحال شهروندان عراقی تابستان امسال سعی کرده اند درطول روز کمتر در خارج از خانه های خود ظاهرشوند و خیابان ها و تفریح گاه های این شهر عموما شبهای پر رونقی را شاهدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟