وضعیت قرمز برای طوفان شدید در فلوریدای آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان, «ریک اسکات» فرماندار ایالت فلوریدا در جمع خبرنگاران در «تالاهاسی» گفت: وقوع توفان 'هرمین' در مناطق شمال غربی این ایالت جدی و خطرناک است.
اسکات از ساکنان این ایالت خواست تا برای دست کم سه روز دخیره غذایی و دارویی برای خود فراهم آورند.
مرکز توفان شناسی ملی آمریکا در ایالت فلوریدا در مورد قوی تر شدن طوفان موسوم به 'هرمین' به مسؤولان هشدار داده و گفته است که این توفان در روز های آینده به شکل نیرومند تری تمامی این ایالت را در بر خواهد گرفت.
مسؤولان ایالتی با اشاره به بارش های سنگینی که همراه با طوفان های شب گذشته، ساکنان بخش هایی از این ایالت را غافلگیر کرده، اعلام کردند که سطح هشدار در این مناطق برقرار شده است.
در همین خصوص، نتیجه تحقیقات پژوهشگران دانشگاه فلوریدای آمریکا نشان می دهد که بر اثر تغییرات جوی اخیر بویژه در سواحل اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک خطر ویرانی های ناشی از سیل دراین مناطق افزایش چشمگیری یافته و هم اکنون بیش از 40 درصد مردم آمریکا در معرض خطر سیلاب های موسمی قرار دارند.
بر اساس ارقام و آمار سازمان هواشناسی آمریکا، وقوع سیل در آمریکا گرچه به اندازه امواج هوای گرم و توفان ها تلفات سنگین جانی در بر نداشته، اما از نظر صدمات اقتصادی، ویرانگر ترین بلایای طبیعی محسوب می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟