گره‎گشایی از مشکلات مردم اولویت مدیران باشد

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام کاظم صدیقی به مناسبت میلاد امام رضا(ع) که در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امام رضا (ع) ویژگی های خاص خود دارد و از نگاه امام رضا (ع) امام خورشید عالم، احیاگر، پدر مهربان، مادر نیکوکار و رفیق مردم است.

وی ادامه داد: امام جلوه خدا و مظهر قدرت و علم خداست، تعداد امامان یکی از فلسفه هایش این است برای زمان ها و شرایط مختلف الگو شدند و در آن شرایط رهبری کردند و این برای پیروان شان درس است و امام رضا درسی به ما دادند که استفاده از پایگاه دشمن است.

امام جمعه موقت تهران و مشاور رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: در آن دوران مأمون هم دانشمند و هم شیطان و زرنگ بود و نقشه اش جبران بدنامی گذشتگان بود و شهادت موسی بن جعفر (ع) در زندان از نظر سیاسی، اجتماعی و عاطفی شکست بزرگی برای بنی عباس بود.

وی عنوان کرد: مأمون از حضرت رضا درخواست کرد که این خلافت برای شما ولی امام رضا نپذیرفتند و اعلام کردند این سمتی نیست که کسی به کسی واگذار کند و امام رضا علم امامت داشت و از لحاظ محاسبات ساده اجتماعی، حضرت رضا (ع) می دانست آنها می خواهند به گونه ای جلوه دهند که اینها علاقه به این سمت ها دارند و امام رضا هم اعلام بی نیازی کردند که مردم بدانند علاقه ای به این سمت ها ندارند و امام توطئه آنها را افشا کرد.

حجت الاسلام صدیقی با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم توضیح داد: دولت هرکه می خواهد باشد مهم این است مشکلات مردم حل شود و دولت را قبول داشته یا نداشته باشد باید از فرصت استفاده کرد؛ استاندار، فرماندار و مدیر بودن اینها فرصتی است که باید مغتنم دانست و این فرصت گذراست و چه حسرتی بالاتر از اینکه انسان امروز مشغول باشد به زد و خورد سیاسی و کار مردم باقی بماند.

وی تأکید کرد: امام رضا (ع) امامت را در عینیت دل ها آن چنان ریشه دار کرد که امروز مملکت ما مملکت اهل بیت پیامبر است و اینها از آثار امام رضا است و لقب این امام، رضا است چراکه حضرت رضا سابقه ندارد کسی را ناراضی برگردارند و بنایش بر این است همه را راضی کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شما مسئولان امانت دار امام رضا هستید و قرار گذارید هر کسی پیش شما آید راضی نگاه دارید و اگر می توانید کار امروز را همین امروز انجام داده و با اخلاق نیکو برخورد کنید؛ دولت و مسئولان با مال نمی تواند مردم را راضی نگاه دارد.

وی اعلام کرد: مسیحی، زرتشتی، شیعه، سنی و راست و چپ باشد چه کار دارید این میز امانت است برای گره گشایی، کسی را ناراضی از اداره برنگردانید و بدانید باید این فرصت می توانید دل ها را شکار کنید و به مردم نگویید برو بیرون، وقت ندارم و منت شان را داشته باشید که مشکل شان به دست شما حل می شود.

حجت الاسلام صدیقی افزود: مردم نباشند ما نیستیم که پشت این میز باشیم بنابراین با ایمان، عقیده و اخلاص و عمل و برخورد و اخلاق خوب می توان دل ها را شکار کرد و به داد مردم برسید تا خدا به داد ما برسد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مردم از دو چیز رنج می برند یک موضوع این است که احساس می کنند مسئولان به آنها راست نمی گویند و در این تضادعا و افشاگری ها می گویند مسئولان با مردم صادق نیستند، حکومت ما حکومت علی (ع) نیست ولی در آن خط باید باشیم و هر کس می آید چرا تقصیر را گردن دیگری می اندازیم اگر نتوانستیم بگوییم که نتوانستیم.

وی یادآور شد: موضوع دیگری امانت داری و امین بودن است در گزینش ها حواس مان باشد کار را به چه کسی می دهیم و شایسته سالاری و مومن سالاری باید داشته باشیم .
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟