بخشیده شدن یک قاتل در آستانه نوروز +عکس

24 آذر ماه سال 85 ماموران کلانتری نامجو در جریان درگیری خونین در خیابان گرگان قرار گرفتند و با حضور در صحنه خونین مشخص شد که پسر 18 ساله ای به نام آرمان که از ناحیه شکم هدف ضربه چاقو قرار گرفته به بیمارستان منتقل شده است.

ماموران با حضور در بیمارستان پی بردند که آرمان به خاطر خونریزی در بیمارستان به کام مرگ فرو رفته است و همین کافی بود تا با جنایی شدن این درگیری تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی این جنایت وارد عمل شوند.

تحقیقات ابتدایی ماموران نشان از آن داشت که آرمان چند روز قبل با پسر جوانی به نام شایان که بچه محل هستند به خاطر نگاه های چپ چپ به هم درگیری لفظی داشته اند که پس از آن با هم قرار درگیری گذاشته و روز حادثه آرمان وشایان همراه دوستانشان برای درگیری دست جمعی در محل قرار حاضر شده اند که در این صحنه آرمان با ضربه چاقو به قتل رسیده است.

تیم تحقیق در ادامه پی برد که آرمان و دوستانش سوار بر پراید در محل قرار حاضر شده و شایان زمانیکه آرمان روی زمین می افتد با چاقو ضربه به شکم وی زده و پا به فرار گذاشته و دوستان آرمان با دیدن این صحنه دوستشان را سوار بر خودرو کرده و به بیمارستان انتقال داده اند.

بدین ترتیب ردیابی ها برای دستگیری شایان کلید زده شد و ماموران خیلی زود شایان را پس از یک هفته فرار در مخفیگاهش دستگیر کردند.

شایان پس از دستگیری در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران مورد محاکمه قرار گرفت و به قاضی پرونده گفت: فکر نمی کردم به خاطر نگاه های چپ چپ با آرمان به اینجا برسم و پشیمانم و نمی دانم چه شد که او را به قتل رساندم.

قاضی دادگاه و 4 قاضی مستشار پس از شنیدن اعترافات متهم وارد شور شده و شایان را به اتهام قتل عمد به قصاص نفس- اعدام - محکوم کردند و این حکم در شعبه 27 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

در حالی که شایان در یک قدمی چوبه دار قرار داشت هیات صلح و سازش داسرای امور جنایی تهران برای جلب رضایت خانواده قربانی جنایت وارد عمل شده و با تلاش های زیاد موفق به گرفتن بخشش شدند.

بنا به این گزارش، اولیای دم قربانی جنایت با حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران با نوشتن رضایت نامه ای عنوان کردند که به خاطر سال جدید و عید نوروز قاتل پسرشان را می بخشند.

کدخبر: 62201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟