دستبرد به بانک های تهران بدون اسلحه + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 20.45M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

صبح روز پنجم فروردین ماه، به کلانتری 115 رازی اعلام شد که دو نفر جوان اقدام به پرسه زنی در داخل یکی از شعبات بانکی در خیابان قزوین کرده و به احتمال زیاد قصد سرقت از داخل بانک را دارند.

بلافاصله واحد گشت کلانتری 115 رازی جهت بررسی موضوع به شعبه بانک مذکور اعزام شد. با حضور مأموران در شعبه بانک، جوانی که مقابل در خروجی بانک ایستاده و مانع بسته شدن آن شده بود دستگیر شد. با مشاهده دستگیری این جوان، ناگهان فرد دوم که داخل بانک بود و صورت خود را نیز پوشانده بود قصد داشت تا با ایجاد درگیری با مأموران از محل فرار کند که او نیز طی یک درگیری دستگیر و در بازرسی از هر دو نفر آنها سلاح سرد به همراه یک عدد اسپری اشک آور کشف شد.

دو متهم به نام های پوریای 22 ساله و "حسام الدین 31 ساله در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت و حتی همراه داشتن سلاح سرد شدند.

پوریا در اظهارات اولیه گفت: با کرایه یک پیک موتوری به شعبه بانک مراجعه کردم و قصد واریز پول به حساب بانکی را داشتم که ناگهان توسط پلیس دستگیر شدم.



با وجود انکار هرگونه انجام سرقت از سوی متهمان، سوابق آنها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هر دو نفر از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به ویژه "کیف قاپی" هستند که از سال 87 تا 1393 بارها به اتهام مشارکت در سرقت های متعدد، کیف قاپی، ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تخریب عمدی دستگیر و روانه زندان شدند. در ادامه و با بررسی پرونده های سرقت های داخل بانک به شیوه گیشه زنی، در همان مراحل اولیه تحقیقات تعدادی از مالباختگان که وجوه نقد آنها توسط متهمان در شعبات بانکی میدان حر، خیابان جمهوری، خیابان قزوین و خیابان فارابی مورد سرقت قرار گرفته بود، مورد شناسایی قرار گرفتند.

پوریا که در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه جرم خود شده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش گفت: همراه دو نفر از دوستانم به نام های "حسام الدین" و "حمید" به بانکی در خیابان قزوین رفته بودیم تا اقدام به سرقت کنیم.

با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125، کلاه به سر و با صورت پوشیده وارد شعبات بانکی شدیم و در یک لحظه پول نقد افرادی را که پول نقد دریافت می کردند، سرقت و به سرعت از محل می گریختیم.

هر سه نفره مان در سفره خانه ای در منطقه تهرانپارس با یکدیگر آشنا شده بودیم و پس از اطلاع از سابقه دار بودن یکدیگر، تصمیم به تشکیل گروه جدید سارقان بانکی به شیوه گیشه زنی گرفتیم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف متهمان، تعدادی از شاکیان شناسایی شدند و پس از مراجعه آنها به اداره هجدهم، متهمان مورد شناسایی قرار گرفتند.

یکی از شاکیان پس از شناسایی سه متهم و در حالیکه تصاویر ضبط شده متهمان توسط دوربین های مداربسته بانکی را نیز همراه داشت، گفت : 8 اسفند در بانک شعبه خیابان قزوین قصد پرداخت اقساط بانکی خود را داشتم که ناگهان جوانی پول هایم را از دستم قاپید. به محض خروج دزد از بانک، جوان دیگری که بیرونِ بانک ایستاده بود اقدام به بستن در کرد و همزمان چاقویی را به سمت نشان داد. در همین فاصله کوتاه، هر دو آنها همراه فرد دیگری که راننده یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 بود از محل فرار کردند.

با شناسایی عضو سوم گروه دزدان، مخفیگاه حمید 31 ساله در خیابان نبرد جنوبی مورد شناسایی قرار گرفت. کارآگاهان با اعزام به مخفیگاه حمید و اطمینان از حضور وی در محل، قصد دستگیری وی را داشتند که او با اطلاع از حضور کارآگاهان قصد داشت از طریق پشت بام از محل فرار کند که پس از یک تعقیب و گریز در پشت بامِ چند منزل، دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعتراف متهمان به ده ها سرقت از بانک در مناطق مختلف شهر تهران، سوابق آنها در ارتکاب جرایم مختلف به ویژه سرقت های به عنف، شناسایی تعدادی از شاکیان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است. به همین منظور از کلیه شاکیانی که موفق به شناسایی تصاویر این سه متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

حجم فایل صوتی: 4.74M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 73699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟