دستگیری 4 سارق مسلح  به خاطر سرقت  8 میلیارد تومان  از تجار افغان

سردار بهمن امیری مقدم رئیس پلیس خراسان رضوی گفت: خرداد سال گذشته ماموران پلیس در جریان سرقت مسلحانه از 4 سرنشین یک تاکسی سمند در جاده فریمان به مشهد قرار گرفتند. با حضور ماموران پلیس در محل سرقت مشخص شد 4 سرنشین مسلح یک خودرو پژو سد راه تاکسی شده و از سرنشینان خودرو که تجار افغان بودند مقادیر زیادی ریال عربستان و دلار به ارزش 8 میلیارد تومان سرقت کرده و با تهدید آنها از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: با به دست آمدن سرنخ های اولیه، تحقیقات ویژه برای دستگیری سارقان مسلح آغاز شد تا اینکه چندی قبل متوجه شدیم یک خواهر و برادر قصد دارند مقادیر زیادی ارز را به صورت غیر قانونی به فروش برسانند. با دستگیری این دو نفر آنها مدعی شدند یکی از دوستانشان از آنها خواسته تا این ارزها را به فروش برسانند و در ازای آن چند میلیون تومان پول به دست آورند. با اعترافات دختر و پسر جوان تحقیقات برای شناسایی عاملان اصلی سرقت آغاز شد تا اینکه روز گذشته 4 سارق مسلح شناسایی و دستگیر شدند. سارقان مسلح با اعتراف به سرقت از تجار افغان مدعی شدند یک هفته قبل از سرقت، همدستمان درافغانستان با ما تماس گرفت و ادعا کرد تعدادی از دوستانش که تجار هستند برای خرید قصد سفر به ایران را دارند. او ادعا کرد تجار مقادیر زیادی پول به همراه دارند به همین خاطر از ما خواست این پولها را سرقت کنیم . ما نیز بر اساس نقشه قبلی در جاده کمین کرده و وقتی خودرو تجار را دیدیم، با تهدید اسلحه از آنها سرقت کردیم.
رئیس پلیس خراسان رضوی با بیان اینکه 6 متهم این پرونده بازداشت شده اند ، تأکید کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی عامل اصلی سرقت ها در کشور افغانستان آغاز شده است.

کدخبر: 74790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟