قاتل اعدامی بخشیده شد+عکس

این جوان نجات یافته از مرگ تنها از جنبه عمومی جرم محاکمه شد و بزودی هم از زندان آزاد خواهد شد.
براساس اوراق پرونده شانزدهم تیر سال 85«محمود» با ضربات چاقو پسری را در سه راه آذری از پا درآورد و وقتی فهمید که جوان مجروح در بیمارستان جان سپرده خود را به پلیس معرفی کرد. در بازجویی‌ها نیز به قتل اعتراف کرد. متهم که به شیشه اعتیاد داشت در شعبه 74 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و دادرسان او را به خاطر قتل عمد به قصاص نفس-اعدام-محکوم کردند.
حکم قصاص وی از سوی قضات عالیرتبه دیوان تأیید شد اما قبل از اجرای حکم خانواده جوان محکوم با پرداخت دیه 86 میلیون تومانی توانستند رضایت مادر قربانی را جلب کنند و پسرشان را از مرگ نجات دهند.محمود صبح دیروز وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت: قتل را قبول دارم. آن زمان من شیشه مصرف می کردم یک روز برای خرید مواد به خانه آرش رفتم که قربان -جوان مقتول- هم به خاطر اعتیادش برای گرفتن مواد آمده بود. همزمان مأموران موادمخدر سررسیدند و ما را دستگیر کردند.در مسیر انتقال به اداره موادمخدر نمی‌دانم مقتول به مأموران چه گفت که آزاد شد.تحت بازجویی قرار گرفتیم یکی از مأموران به من گفت که «قربان»‌گفته است تو همه کاره هستی؟
خیلی ناراحت شدم بعد از یک هفته که آزاد شدم به طور اتفاقی قربان را در خیابان دیدم و به او گفتم چرا تهمت ناروا به من زدی و جرمم را سنگین کردی؟ بر سر این موضوع بین ما مشاجره لفظی بالا گرفت و او برایم چاقو کشید که من با دست چاقویش را گرفتم و در دفاع از خودم ضرباتی به او زدم بعد به خانه رفتم و وقتی فهمیدم که قربان را کشته‌ام خودم را به پلیس معرفی کردم.
حالا بشدت پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.در پایان محاکمه سه قاضی عالیرتبه با هم وارد شور شدند و قرار شد که بزودی جوان نجات یافته از چوبه‌دار را آزاد کنند.

کدخبر: 87295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟