خطر تجاوز 400 کودک اردوگاه کاله را تهدید می‌کند

بنابر ادعای پرسنل اردوگاه کاله فرانسه، نوجوانانی که کاله جنگل را پلی برای رسیدن به زندگی ایده‌آل در بریتانیا می‌دانند در معرض خطرات جدی قرار دارند.

نوجوانان مهاجر این اردوگاه به دلیل نبود اقدامات حفاظتی در معرض خطرات ناشی از سوء‌‌استفاده قرار می‌گیرند. بنا به گزارش ایندیپندنت، هفت پسر نوجوان بین سنین 14 تا 16 سال در پی تعرض جنسی تحت درمان قرار گرفته‌اند که چهار تن از آنها در پی صدمات وارده باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند. بنابر ادعای پزشکان این مرکز، تعداد قربانیان بیش از آمار اعلام شده است و بسیاری از آنها بدلیل ترس از عواقب ناشی از افشاگری سکوت می‌کنند.

یوروپل - پلیس اتحادیه اروپا - در خصوص خطرات سوء استفاده جنسی پیش روی کودکان مهاجر بدون همراه در سراسر این قاره ابراز نگرانی کرده است.

به گفته یک مقام ارشد یوروپل، در ماه ژانویه نزدیک به 10 هزار کودک بدون همراه در اروپا ناپدید شده‌اند. پزشکان حاضر در این اردوگاه از امتناع دولت فرانسه برای طبقه بندی اردوگاه برای پیشگیری از بحران‌های کودکان بی‌سرپرست گلایه‌مند هستند.

سخنگوی صندوق نجات کودکان برای به حداقل رساندن مشکلات کودکان مهاجر از دولت بریتانیا درخواست کرده راه ورود کودکان مهاجر را برای پناهندگی سهولت ببخشد. وی اضافه کرده: " می‌دانیم تعداد کودکان بدون همراه در اردوگاه بیش از 400 نفر و در سراسر قاره دهها هزارنفر است. آنها صدها مایل بدون حامی برای تحقق بخشیدن به رویاهای‌شان سفر کرده‌اند، اما در ابعاد مختلف از جمله بهره‌کشی جنسی با خطر روبرو هستند. ورود این کودکان به خاک بریتانیا ممکن است سال‌ها به طول بینجامد، بنابراین با توجه به سن پایین‌شان آسیب‌پذیرتر هستند."

پسری برای دیدن افسران پلیس ضد شورش فرانسه در جنگل کاله بالای درخت رفته است.
کدخبر: 41798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟