نامه تهیه‌کننده زاپاس در واکنش به خبر ممنوع الفعالیتی‌اش +عکس

در پی تماس مکرر رسانه های داخلی و خارجی در مورد خبر ممنوع الکاری ام در ابتدا فکر کردم در خارج از ایران توسط رسانه های بیگانه ممنوع الکار شده ام!
متاسفانه عدم وجود هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی نظارتی و تصمیم گیرنده، رسانه ملی و فیلم ساز تعارضی به وجود آورده که متضرر نهایی در درجه اول فیلم ساز و در درجه دوم مخاطبینی هستند که به فیلم های متعادل علاقه مند می باشند. متضرر نهایی، محصول فرهنگی ساخته شده ای مثل زاپاس است که قواعد اجتماعی و فرهنگی را مطابق با مصالح عمومی رعایت کرده است.
با شرایط پیش آمده ما بعنوان تولید کنندگان محصولات فرهنگی درباره روند فعالیت شبکه های ماهواره ای چه تمهیدی باید بیاندیشیم در شرایطی که این شبکه ها به نظر می رسد بازی را آغاز کردند که تولیدکنندگان سینمای نجیب ایران را در مقابل صدا و سیما قرار دهند. تلویزیون به عنوان مهمترین رسانه، از محصولى فرهنگى مثل فیلم زاپاس آن طور که نیاز است،حمایت نمی کند و تیزرهایی که برای فیلم پخش می کند در سه هفته تمام می شود، در صورتی که فیلم 10 هفته اکران دارد. شبکه خبر صدا و سیما حتی از بیان مقدار فروش فیلم سینمایی «زاپاس» در برنامه ای که رده بندی فروش فیلم هاى مختلف را آخر هفته اعلام می کند، ابا دارد و حتی اسمی از این فیلم که در هر صورت جزو چند فیلم پرفروش ماه هاى اخیر است در جدول فروش شبکه خبر، نیست. با تمام این احوال فیلم سعی می کند با اتکا بر ویژگی های ذاتی خود و اثر گذاری مثبت روی مخاطبین، جایگاه خود را پیدا کند. در این میانه، رسانه ای بیگانه که به دنبال اهداف خود است ، بی اجازه صاحب اثر اقدام به پخش تیزر فیلم ها می کند. آیا تاوان این وضعیت را فیلمساز باید بدهد؟ چرا در این شرایط فیلمی مثل زاپاس که در پی ایجاد نشاط و شادى در جامعه است باید ضرر ببیند و سازنده را پشیمان از کار مفرح اجتماعی کند؟ ممنوع الکار کردن تهیه کننده ها پاک کردن صورت مسئله است.
در ساخت یک فیلم متغیرهای زیادی اثرگذارند. به همین دلیل، تهیه محصول فرهنگی همیشه در معرض آسیب می باشد. همین موضوع حساسیت‌ها را بالا برده و اگر قرار باشد مراجعی که باید حمایت کنند تبدیل به تهدید شوند، نمی توان در حوزه فرهنگ و هنر کشور فعالیت کرد.
امیدوارم همه تصمیم سازان کشور، به بازی کثیفی که مخالفان نظام به راه انداختند دقت کنند و فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ نرم که فرمودند: « جنگ نرم انگیزه های مقابله را ازبین می برد و زمینه ساز ایجاد اختلاف نیز می شود» همچنین مدیران فرهنگی را سرداران فرهنگی جنگ نرم دانستند را، آویزه گوش نمایند و از زدن گل به خودی اجتناب کنند. اگر انگیزه همین تعداد معدود افرادی که با شرایط بسیار دشوار اقدام به تولید فیلم سینمایی می نمایند نیز از بین برود، همانند صدا و سیما که به دلیل سیاست های غلط، اکثر تهیه کنندگان با تجربه و مولف خود را از دست داد و بدنبال آن مخاطبینش را، سینما نیز دچار این معضل خواهد شد و به نظر می رسد همه تلاش می کنند تا هویت ایرانی اسلامی را دو دستى تقدیم کشورهای بیگانه نمایند.
از تمامی تهیه کنندگانی که همانند سرداران فرهنگی و مدیرانی که دغدغه ای جز سربلندی و دفاع از جمهوری اسلامی ایران و هویت ایرانی-اسلامی در مقابل حجم وسیع تبلیغات رسانه های بیگانه ندارند، تشکر می کنم و حمایت همه جانبه را از ایشان خواستارم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟