نبض آسپرین افتاد +عکس

 به عنوان اولین سوال بفرمایید با توجه به اینکه فصل اول سریال به نیمه رسیده است، فصل دوم آن در چه مرحله ای قرار دارد؟
- ما در واقع چون به صورت فرمولی فیلم نامه این سریال را می نویسیم، در حال حاضر جلساتمان را با نویسنده ها درباره شخصیت ها شروع کرده ایم و قراراست نویسنده های دیگری هم به گروه ما اضافه شود. بنابراین «آسپرین» مراحل پیش از نگارش فیلمنامه را سپری می کند تا بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله، وارد نگارش فیلمنامه شویم.
 پس با این حساب همزمان با تدوین فصل اول، در حال جمع بندی برای نگارش فصل دوم هستید؟
- می توانم بگویم نگارش فیلمنامه آسان ترین بخش کار است و در این زمینه بحث فرمول ها و سرنوشت شخصیت ها خیلی مهم است که در حال کار کردن روی آنها با جلساتی که با نویسنده ها برگزار می کنیم، هستیم. بعد از آن خیلی سریع وارد نگارش فیلمنامه شده و خیلی زود هم وارد تولید می شویم.
آنچه که شما مطرح کردید، احتمالا فاصله کوتاهی بین فصل ها وجود دارد. نگران این مسئله نیستید که با فاصله ای که به وجود می آید، مخاطبانتان را از دست بدهید؟
- ما قصد نداریم بین فصل ها فاصله ای بی اندازیم. چون همانطور که از ابتدا به مردم قول داده ایم، هر قسمت را هر هفته به طور منظم آماده و ارائه کرده ایم. اما بحث دانلودهای غیر مجاز که به وجود آمده است، با زمان توزیع «شهرزاد» و «دندون طلا» خیلی فرق کرده است. اینترنت پرسرعت تر و رایگان تر از گذشته شده است. شاید در گذشته زمانی که «قهوه تلخ» توزیع می شد، تنها سه درصد از مردم این سریال را دانلود می کردند. چون خرید دی وی دی مقرون به صرفه تر از دانلود کردن بود. اما در حال حاضر ۱۰ قسمت از سریال ما را شب تا صبح به راحتی دانلود می کنند. بنابراین باید برای این معضل برنامه ریزی و فکری کرد. بنابراین در حال فکر کردن و راه حلی برای مقابله با این معضل هم هستیم.
 با این حال هیچ نهادی از شما حمایت نمی کند تا دانلود غیرمجاز صورت نگیرد؟
- نه متاسفانه. طبق آماری هم که گرفتیم، ده برابر فروش سریال، دانلود غیر مجاز می شود.
 در کنار این دانلودها، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان هم به راحتی سریال را در اختیار داشته و بدون اجازه سازنده، سریال را پخش می کنند! بدین شکل که پیش می رود کم کم سرمایه گذار شخصی هم تمایلی به ادامه کار پیدا نمی کند.
- بله اتفاقا آپارات ایران هم سریال را پخش کرد که اعتراض کردیم و ادامه ندادند. شبکه های ماهواره ای هم که تکلیفش مشخص است. ببینید مردم فکر می کنند که «آسپرین» یک سریال و با سرمایه ملی است و حقشان این است که رایگان ببینند وهیچ پولی بایت دیدن آن پرداخت نکنند. چون ما فرهنگ سازی در این زمینه نداشتیم و دراین باره آموزش ندیده ایم. در صورتی که در آمریکا چنین کاری مجازات دارد. فرد متخلف یا باید جریمه پرداخت کند و یا باید به زندان برود!
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


کدخبر: 193033 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟