شهروندان هیچ کجا+عکس

مستند «پناهجویان سفری به قلب اروپا» به مشکلاتی می پردازد که بر سر راه مهاجران کشورهای غربی وجود دارد.

مهاجرانی که از کشورهای شرقی چون سوریه از طریق مرز مجارستان به کشورهایی مثل آلمان وارد می شوند و قصد دارند زندگی شان را در این کشور ادامه بدهند اما با مشکلاتی روبرو می شوند.

«پناهجویان سفری به قلب اروپا» که به مشکلات پیش روی آنها و رفتار پلیس با این افراد می پردازد، یکشنبه 13 تیر ساعت 21:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه 14 تیر ساعت 09:30 بازپخش می شود.

همچنین مستند «شهروندان هیچ کجا» برای پخش در روز دوشنبه 14 تیر در نظر گرفته شده است که به موضوعی مشابه می پردازد.

سازمان ملل متحد در سال 2014 اعلام کرد که سرکوب و سیاست های تبعیض آمیز دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگا می تواند جنایت علیه بشریت تلقی شود. این امر موجب رانده شدن عده زیادی از مسلمان روهینگا از خانه و کاشانه خود و مهاجرت به نقاط مختلف دنیا، از جمله کشورهای همسایه هند و بنگلادش و حتی کشور دورتری چون پاکستان شده است.

عده زیادی از این مسلمانان روهینگای میانماری بیش از چهار دهه است که در این محله از شهر بندری کراچی پاکستان زندگی می کنند. با این حال این مهاجران هنوز از وضعیت حقوقی مشخصی در پاکستان بهره نمی برند.

در «شهروندان هیچ کجا» به این پرسش پاسخ داده می شود که چرا نمایندگان پارلمان پاکستان و فعالان حقوق بشر این کشور در طول چند دهه گذشته چشم خود را به این وضعیت نامناسب مهاجران روهینگا بسته اند.

«شهروندان هیچ کجا» دوشنبه 14 تیر ماه ساعت 21:30 روی آنتن می رود و سه شنبه 15 تیر ساعت 9:30 بازپخش می شود.

> >

کدخبر: 87671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟