ایجاد اشتغال برای کار اولی ها در اردبیل

به گزارش رکنا ، قاسم رحیمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح اشتغال روستایی و ارائه تسهیلات مورد نیاز به این طرح‌ها جزو اولویت اساسی است که در این زمینه ارائه 348 میلیارد تومان تسهیلات محقق شده است.

وی بیان کرد: اهمیت به توسعه اشتغال در روستاها و مناطق عشایری بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه نسبت به اجرای طرح‌های مشاغل خانگی نیز اقدامات قابل توجهی انجام یافته و از کسب و کارهای آسیب‌دیده حمایت‌های لازم انجام می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات مشاغل خانگی برای اجرای سیاست‌های کاری مبنای کار قرار گرفته است که درصدد هستیم سیاست‌های فعال بازار کار را در استان محقق کنیم.

رحیمی تصریح کرد: یک هزار و 600 نفر در استان اردبیل برای نخستین بار صاحب شغل شده‌اند و 780 قرارداد کارورزی منعقد شده که بدون شک برگشت به چرخه تولید و اشتغال یکی از دستاوردهای این طرح است که باید در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آید.

وی اظهار کرد: توسعه اشتغال پایدار یکی از اهداف اصلی است که در این زمینه در استان تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته و ارائه تسهیلات به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی برای جبران نقاط ضعف در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور با برنامه‌ریزی‌های اساسی و به‌کارگیری نیروهای متخصص توانسته‌ایم بسیاری از مشکلات را برطرف‌سازی کنیم./مولاخواه

 

کدخبر: 677027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟