کشف ۳۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز بدون  مجوز تولید در نیشابور

به گزارش خبرنگار رکنا،جلال بهشتیان مدیر شرکت برق شهرستان نیشابور گفت: این شهرستان با ۱۶۵ هزار مشترک برق با پیک بار بالغ بر ۱۶۵ مگاوات در سال گذشته یکی از بزرگترین و پربارترین شهرستانهای استان خراسان رضوی بوده که با فروش ۴۵۰۰ اشتراک جدید تعداد مشترکین خود را به ۱۶۸ هزار اشتراک افزیش داده و از این تعداد ۱۴۰هزار مشترک خانگی، ۵ هزار مشترک عمومی، ۱ هزار مشترک صنعتی، ۱۵۰۰  مشترک کشاورزی و ۲۱هزار مشترک تجاری است.

وی اظهار داشت: میزان مصرف برق در نیشابور در بخش خانگی و تجاری ۳۴ درصد کشاورزی ۳۷ درصد، صنعتی ۲۰ درصد و مابقی سایر مصارف است، طی یکسال گذشته  ۲۵ میلیارد تومان طرح برق‌رسانی شهری و روستایی در نیشابور به بهره ‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۷۰۰ دستگاه ترانسفورماتور و حدود ۴۵۰۰ کیلومتر شبکه برق فشارمتوسط و ضعیف در نیشابور وجود دارد که از این میزان ۵۰۰ کیلومتر از شبکه برق فشارضعیف از مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

بهشتیان گفت: براساس گزارشات مردمی و کنترل بار شبکه حدود ۳۰۰ دستگاه ‌استخراج رمز ارز در نقاط مختلف نیشابور کشف شده و تاکنون برای هیچ یک از موارد ، جواز تولید ارز دیجیتال در نیشابور صادر نشده است .

مدیر شرکت برق شهرستان نیشابور همچنین افزود: باتوجه به افزایش دمای هوا و بالا رفتن اوج مصرف در شهرستان نیشابور ، ساعات اوج مصرف در حالت عادی ازساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۷ تا ۲۳ بود که در حال حاضر باتوجه به افزایش مصارف و کمبود تولید ناشی از کمبود منابع آبی و خشکسالی از ساعت ۱۱ تا ۲۱ است.

وی بیان داشت: در راستای سیاست های شرکت توانیر مشترکین به سه دسته ی خوش مصرف ، کم‌مصرف و پرمصرف تقسیم شده‌اند و در این چارچوب مورد پایش قرار می گیرند .

بهشتیان افزود: طی تفاهم‌نامه ‌هایی که با مشترکان چاه‌های کشاورزی منعقد شده آن دسته از مشترکانی که قراردادها را رعایت کنند مصرف برقشان به صورت رایگان‌ محاسبه می‌گردد و مشترکانی که سه دوره پیاپی مشترک کم مصرف شناسایی شده باشند این بخشودگی شامل حال آنان‌ هم‌ می‌شود.

رئیس اداره برق نیشابور گفت: امسال سال سختی است و براساس اعلام شرکت توانیر به دلیل افزایش دمای هوا وافزایش مصرف برق و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کم شدن میزان تولید نیروگاههای برق آبی کشور برنامه خاموشی در نیشابوراعمال می‌شود وبرای طی کردن این دوره شهروندان با خاموش کردن لامپهای اضافی ، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۶ درجه و کولرهای آبی روی دورکند می‌توانند بسیار مؤثر باشند. 

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ کیلووات از برق مصرفی مشترکان در نیشابور از طریق انرژی خورشیدی تولید می‌شود.

بهشیدپور/نیشابور 

کدخبر: 691379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟