کتابخانه نابینایان رودکی زمینه ساز هم افزایی، تبادل اطلاعات و توانمند سازی جامعه معلولان است

به گزارش خبرنگار رکنا در شهرکرد احمد فرهادی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان  به منظور تشریک مساعی جهت مرتفع نمودن مشکلات کتابخانه نابینایان رودکی با نرگس عسگری، مدیرکل بهزیستی استان در محل این کتابخانه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شهرکرد، جمعی از کارشناسان و اعضای کم بینا و نابینای این کتابخانه نیز حضور داشتند فرهادی به تشریح برنامه های ترویجی این کتابخانه پرداخت و اظهار داشت: تمامی تلاش ما این است که با بهره گیری از کتاب بتوانیم این کتابخانه را به مکانی دلنشین، امید بخش و پویا برای افراد نابینا و کم بینا تبدیل کنیم.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مشکل بازسازی ساختمان و نیاز به تجهیزات به روز را از مهم ترین مسائل این کتابخانه عنوان کرد و گفت: تعامل بین دستگاهی و همکاری بهزیستی می تواند کمکی شایان جهت رفع مشکلات موجود باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان نیز در این دیدار گفت: افراد دارای مشکلات بینایی در استان در رده چهارم فراوانی معلولیت قرار دارند ولی از نظر تحصیلات دانشگاهی و رتبه های بالای فرهنگی، تحصیلی جزء بالاترین فراوانی در بین جامعه هدف بهزیستی استان هستند و این موضوع لزوم توجه به وجود کتابخانه مناسب جهت این گروه را دوچندان می کند.

 

عسگری با اشاره به لزوم شناسایی نیازمندی‌های جامعه هدف بهزیستی، افزود: وجود کتابهای گویا موجب گرایش افراد نابینا به ادامه تحصیل در رشته های خاص شده است که می طلبد با ایجاد بانک اطلاعاتی از کتابهای موجود، برای سایر رشته ها نیز اقدام به گویا نمودن کتاب کرد.

وی بیان داشت: افراد دارای معلولیت به واسطه شبکه اجتماعی و ارتباطی گسترده که با یکدیگر دارند می توانند در فضای کتابخانه با تبادل اطلاعات و استفاده از ظرفیت های موجود، برای توانمندسازی خود و سایرین الگوسازی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن اعلام آمادگی جهت اجرای برنامه های مشترک فرهنگی برای اقشار خاص، همکاری در تأمین تجهیزات مورد نیاز جهت تولید کتاب بریل و تهیه کتاب گویا اذعان داشت: امید می رود در بازسازی ساختمان کتابخانه، طوری برنامه ریزی شود که سایر افراد دارای معلولیت نیز بتوانند از امکانات کتابخانه استفاده کنند.

 

مصیبی دهکردی/ شهرکرد 

کدخبر: 692951 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟