توانمندسازی مشاوران و مراکز مشاوره در سطح استان

به گزارش رکنا؛ «علی سهرابی» با تاکید بر نقش مشاور و راهنمای های آن در روند تعلیم و تربیت بر دانش‌ آموزان، گفت: ﯾﮑﯽ از ﻧﻘﺶ ﻫﺎی ﻣﻬﻢ ﯾﮏ ﻣﺸﺎور ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺑﻬﺪاﺷﺖ رواﻧﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان اﺳﺖ. داﻧﺶآﻣﻮزاﻧﯽ از ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ اوﻻً ﺧﻮد را ﻓﺮدی ارزﺷﻤﻨﺪ و ﻗﺎﺑﻞ اﺣﺘﺮام ﺑﺪاﻧﻨﺪ و ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯿﻬﺎی ﺧﻮد اﻃﻤﯿﻨﺎن داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. ﺛﺎﻧﯿﺎً ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺪون دﻏﺪﻏﻪ ﺧﺎﻃﺮ و ﻧﺎراﺣﺘﯽ ﺑﺎ واﻗﻌﯿﺎت زﻧﺪﮔﯽ ﻣﻮاﺟﻪ ﺷﻮﻧﺪ و ﮐﻞ وﺟﻮدﺷﺎن را ﻫﻤﺎن ﻃﻮر ﮐﻪ ﻫﺴﺖ ﺑﺸﻨﺎﺳﻨﺪ و ﺑﭙﺬﯾﺮﻧﺪ.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلاتی که از زمان بیماری کرونا گریبانگیر آموزش و پرورش به خصوص حوزه مشاوره شده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش پس از دوران کرونا دچار بحران های شدیدی به خصوص در حوزه مشاوره و آسیبهای اجتماعی شد و برای برون رفت از این شر ایط نیازمند توانمندسازی مشاوران و مراکز مشاوره هستیم. در همین راستا برنامه های متعددی در حال تدوین است که به زودی اجرا خواهد شد.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندارن با اشاره به افرادی که در برخی از مراکز مشاوره ای مشغول به ارئه خدمات مشاوره ای هستند، خاطرنشان کرد: در برخی از مراکز مشاوره ای از افرادی که صرفا دارای رتبه های برتر کنکور بودند به منظور ارائه خدمات مشاوره ای استفاده می‌شود، این امر می تواند صدمات جدی به دانش‌آموزان وارد کند.

این مقام مسئول با اشاره به تعداد مراکز مشاوره‌ای در سطح استان، افزود: در سال تحصیلی جدید امیدواریم بتوانیم تعداد مراکز مشاوره ای که در حال حاضر 10 مرکز است به 11 عدد افزایش داده تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان بتواند برای از خدمات مناسب مشاوره‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 698624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟