کشف ۱۲۰ تن مرغ زنده قاچاق در خرم‌آباد

به گزارش رکنا از لرستان، یوسف مرادی اظهار کرد: بر حسب گزارش‌های رسیده و بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های صنعتی تولید مرغ گوشتی، سه واحد به دلیل عرضه خارج از شبکه ۱۲۰ تن مرغ زنده متخلف شناخته شدند.

وی افزود: پرونده تخلفاتی این واحد‌ها به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: هفته گذشته نیز ۱۵ تن گوشت مرغ گرم به دلیل احتکار و اعلام نکردن موجودی از یک واحد سردخانه در شهر خرم‌آباد کشف و ضبط شد که پرونده تخلفاتی آن به ارزش سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: واحد‌های صنفی و خدماتی متخلف این استان طی سه ماهه ابتدایی امسال ۲۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مرادی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد‌های صنفی استان از جمله کم فروشی، گرانفروشی، احتکار، درج نکردن قیمت، نقض پروتکل‌های بهداشتی و امتناع از ارائه فاکتور، مراتب را با شماره ۱۲۴ در میان بگذارند.

از مجموع ۶۲۰ مرغداری استان حدود ۵۵۰ واحد فعال است و ۱۱۵ واحد خرده فروشی، ۱۴ عمده فروشی گوشت مرغ دارای پروانه و چهار کشتارگاه در شهرستان خرم آباد است.

حدود ۵۳ هزار واحد صنفی در لرستان وجود دارد که سهم خرم آباد از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد است.

 

کدخبر: 707698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟