تک بعدی بودن وزیر پیشنهادی علوم حتی مانع برنامه‌نویسی دقیق شده است

به گزارش رکنا از لرستان، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات و فناوری با اشاره به اتفاق‌های روز گذشته مجلس و بحثی که با احد آزادی‌خواه داشت، بیان کرد: با توجه به اینکه در قرعه‌کشی چند وزارت نام بنده به عنوان مخالف در آمده خوب است عزیزان به چند نکته زیر توجه داشته باشند؛ این جانب در سال‌های قبل ستاد رئیس آقای رئیسی بوده‌ام و تاکنون از این کار پشیمان نیستم، بلکه خدا را شکر می‌کنم. البته گویا تقدیر است فقط در قرعه مواردی که به عنوان مخالف ثبت‌نام کرده‌ام انتخاب شود که حتماً خیری در آن است. 

وی با بیان اینکه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستم البته توفیق داشته‌ام که در دو رشته پزشکی و الهیات در حد دکترا تحصیل کنم، به کتاب تالیفی خودش، اندیشه اسلامی ۲ اشاره کرد و گفت: انتقاد به یک شخص لزوما توهین یا انتقاد به یک قشری که ایشان متعلق به آن است، نیست. بنده در رشته تفسیر قرآن خود را شاگرد کم استعداد حوزه‌های علمیه و به ویژه آثار علامه طباطبایی (رضوان الله تعالی) یکی از مفاخر شیعه و برخاسته از دیار ولایت مدار آذربایجان می‌دانم؛ بنده نیمه دوم سال ۱۳۷۳ افتخار داشتم آخرین جلد المیزان را تمام کنم. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن خوش آمدگویی به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: وزارت علوم موظف است نیروهای انسانی مورد نیاز در حیطه علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی و مهندسی و هنر را فراهم آورد، به گونه‌ای که حاصل آن تربیت نیروی انسانی مومن، متخصص و انقلابی باشد؛ سوابق علمی جناب آقای زلفی‌گل قابل تقدیر و ایشان از مفاخر علمی رشته شیمی هستند اما به نظر اینجانب تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه جامعه به همه رشته‌ها می‌شود. 

وی ادامه داد: کسی می‌تواند راهبری آموزش عالی را انجام دهد که در مورد علوم مختلف و تحول دانشگاه‌ها صاحب نظر و صاحب سبک باشد و با تشکیل چند جلسه بسیج اساتید و همایش‌های سوری این مهم محقق نمی‌شود. ریز و دقیق شدن آقای زلفی‌گل در رشته شیمی باعث شده که حتی در برنامه‌نویسی هم به برخی از مسائل توجه کافی نداشته باشند. 

نماینده مجلس یازدهم در ادامه به مواردی که وزیر پیشنهادی علوم آن‌ها را در برنامه خود مورد توجه قرار نداده است اشار کرد و گفت: عدم تبیین و ترویج نواندیشی دینی در زمینه‌های مورد نیاز دانشگاهیان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی، نیاز به نو اندیشه دینی در دانشگاه‌ها داریم و اثری در این در این زمینه در آثار و برنامه‌های وزیر پیشنهادی دیده نمی‌شود؛ فقدان برنامه اساسی برای تولید علم به ویژه در مورد علوم انسانی و علوم اسلامی مورد نیاز جامعه مانند اقتصاد اسلامی، روانشناسی اسلامی، جامعه‌شناسی اسلامی و هنر اسلامی، تحول جوامع غربی از تحول در علوم انسانی آغاز شد، گاهی «من می‌اندیشم پس هستم» منشا تحول می‌شود و حتی گفته می‌شود ایده ساخت کامپیوتر ابتدا در ذهن یک فیلسوف شکل گرفت البته سخن بالا به معنای تایید ارزشی مدرنیته و رنسانس نیست بلکه سخن ما بر سر اهمیت علوم انسانی و تحول علوم انسانی است.

 

کدخبر: 714747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟