هم‌افزایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با امنیت دانش‌آموزان و مدارس

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در این دیدار با ابراز تبریک به سرهنگ علی قیصری که چندی پیش به عنوان رئیس پلیس آگاهی استان منصوب شده‌اند، گفت: این اتفاق مبارک را به جناب سرهنگ قیصری تبریک می‌گویم و آنرا به فال نیک می‌گیرم تا انشاءالله شاهد تعامل هر چه بیشتر و بهتر میان این دو مجموعه باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت صیانت از امنیت فرهنگیان، دانش‌آموزان و مدارس سطح استان افزود: یکی از مهم‌ترین مباحث تعلیم و تربیت ایجاد جو آرام و امن برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان است که در این راه باید از ظرفیت بسیار خوب پلیس آگاهی استان کمک گرفته و به ویژه در زمینه آموزش دانش‌آموزان و مدیران مدارس دوره‌های آموزشی منظم و مدونی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به زمینه‌های همکاری میان دو دستگاه اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: بحث امنیت فیزیکی مدارس برای ما بسیار مهم است. متأسفانه گاه مشاهده شده که در برخی مدارس سطح استان مواردی از قبیل سرقت از اموال مدارس اتفاق افتاده که در این شرایط اقتصادی برای ما بسیار هزینه‌بردار است. سرقت از اموال مدرسه را به طور جد پیگیری می‌شویم تا به صفر برسد.

سعدی پور همچنین با برشمردن دیگر موارد همکاری میان آموزش و پرورش و پلیس آگاهی استان، تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های ما، دانش‌آموزان هستند. رفت و آمد دانش‌آموزان، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، عبور و مرور در خیابان، حفاظت از اموال شخصی دانش‌آموزان، نوع رفتار دانش‌آموزان در فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که ممکن است آنها را در معرض خطر قرار دهد برای ما بسیار مهم است.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت ارتباط و تعامل هر چه بیشتر میان دو دستگاه گفت: اصلی‌ترین زمینه همکاری ما باید در زمینه آموزش مدیران، معلمان و دانش‌آموزان باشد. کارشناسان آگاهی استان با آمادگی کامل حاضرند دوره‌های آموزشی مرتبط در زمینه‌های مختلف اعم از سرقت از مدرسه، امنیت و حفاظت فیزیکی مدارس، امنیت دانش آموزان و مواردی از این دست را برگزار کنند.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 718522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟