خراسان رضوی بزرگترین خریدار دام عشایر در کشور

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد،  محمد نبوی فرد با بیان اینکه میزان مطالبه خرید دام عشایر استان ۴۵میلیارد تومان است گفت: ۲۵میلیارد تومان آن پرداخت شده است و ۱۵میلیارد تومان آن ظرف ۲۴ساعت آینده پرداخت می‌شود که با این رقم ۹۰درصد مطالبات خرید دام عشایر استان پرداخت می‌شود و مابقی آن تا پایان مهرماه تسویه حساب خواهد شد.

نبوی فرد افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی و فقر مراتع و با هدف حمایت از عشایر طرح خرید تضمینی دام عشایر از اردیبهشت ماه امسال در کشور کلید خورد که از سهمیه یک میلیون راس دام سبک عشایر در کشور سهمیه خراسان رضوی ۱۰۰هزار راس بود که خوشبختانه تا کنون ۳۵هزار راس دام خریداری شد.

وی با بیان اینکه تا کنون در کشور ۸۰هزار راس دام سبک عشایر خریداری شده است گفت: خراسان رضوی بیشترین خرید دام را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی افزود: میانگین قیمت به ازای هر کیلو گرم دام زنده ۴۵هزار تومان بوده است و به ازای هر کیلوگرم خرید دام زنده از عشایر ۳کیلوگرم جو دولتی به عشایر تعلق می‌گرفت که سهمیه استان ۳هزار و ۵۰۰جو است که تا کنون ۲هزار و ۸۰۰تُن آن خریداری و با قیمت مصوب بین عشایری که دام‌های خود را تحویل داده اند توزیع می‌شود و مابقی آن نیز در حال انجام است.

وی به توزیع نهاده‌های دامی بین عشایر استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر توزیع شده است که شامل ۱۵هزار تُن کنسانتره مخصوص و ۲۵هزار تُن جو و مابقی آن دیگر نهاده‌ها بوده است.

کدخبر: 728872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟