اتباع خارجی می توانند از بیمه سلامت استفاده کنند

به گزارش رکنا از شهرکرد، محمود اخلاقی گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا که نزدیک به دو سال است بیماران و بیمه‌شدگان را تحت تاثیر قرار داده است  ، هزینه‌های درمانی این سازمان را در کشور بین ۱.۵ تا ۲ برابر نموده که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است. که با برنامه‌ریزی مناسب به شکل مطلوبی به تعهدات نسبت به بیمه‌شدگان عمل گردیده است .

وی افزود : شرایط حاکم بر بیمه سلامت در استان نسبتاً خوب ارزیابی می شود و با توجه به حداقل جمعیت کارمند زیر پنج هزار نفر در کشور و ۸۰ نفر در استان خدمات را به ۶۰۰ هزار نفردر استان ارائه می کند .که از این تعداد ۴۵۹ هزار نفر بیمه شده صندوق روستاییان، ۷۵ هزار و ۴۰۰ نفر کارکنان دولت ، ۴۰ هزار نفر بیمه همگانی ، یک هزار و ۸۷۰ نفر بیمه ایرانیان و یک هزار و ۵۹۰ نفر بیمه شده سایر اقشار می باشند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح نمود که زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح‌های نسخه‌ نویسی و نسخه پیچی الکترونیک و نظام ارجاع در استان فراهم شده است که بیش از ۸۰ درصد طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان می باشد که ۸۵ درصد مراکز دولتی و صد درصد مطب‌های خصوصی و ۸۰.۴ درصد درمانگاه‌های بخش خصوصی می باشند و تاکنون رضایت نسبی در این خصوص حاصل شده هرچند ممکن است گاهی به سبب کندی سامانه بیمه سلامت اشکالاتی در کار نیز  وجود داشته باشد.

 وی افزود:  اجرای طرح نظام ارجاع در استان در ۲ صندوق بیمه روستاییان و بیمه همگانی در حال اجراست که علاوه‌بر کاهش هزینه‌های درمانی سوابق کاملی از اطلاعات بیماران نیز در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد.

اخلاقی گفت: امروز وضعیت بیمه سلامت طوری است که هیچ فردی فاقد بیمه نیست و اتباع خارجی نیز می توانند از بیمه سلامت استفاده کنند و در کل بیمه سلامت از کارنامه مطلوبی در کشور برخوردار است بطوریکه در سال گذشته رتبه یک رقمی را به خود اختصاص داده است.

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 734294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟