۹ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نور کردستان ایجاد شد

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج، یعقوب احمدی گفت: در دانشگاه پیام نور مرکز سنندج رشته‌های مدیریت بیمه و مدیریت امور بانکی، در مرکز سقز رشته علوم ورزشی و در مرکز بیجار رشته های مدیریت بیمه و مدیریت امور بانکی و علوم ورزشی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در مرکز مریوان رشته مدیریت امور گمرکی، در واحد دیواندره رشته مهندسی کامپیوتر و در واحد قروه رشته مدیریت امور بانکی راه‌اندازی شده است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان اظهار داشت: بر اساس بررسی های انجام شده و با توجه به مستندات موجود دانشگاه پیام نور از لحاظ کیفیت یکی از توانمندترین دانشگاه‌های سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه همه مراکز دانشگاهی دارای نقاط قوت و ضعف هستند، اضافه کرد: وجود اساتید برجسته در دانشگاه پیام نور کردستان از نقاط قوت این دانشگاه است که موجب ارتقای کیفیت آن شده است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان  افزود: همواره بیشترین پذیرش در آزمون‌های استخدامی ادارات و سازمان‌ها در این استان طی چند سال اخیر مربوط به دانشجویان دانشگاه پیام نور بوده که این خود بیانگر کیفیت آموزشی بالا و آموزش محور بودن این دانشگاه است.

رییس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار دانشجو در۷۴ رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که سه هزار نفر آنها در سال تحصیلی جاری پذیرفته شدند.

احمدی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۱ هزار نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور کردستان تحصیل می کنند، یادآور شد: تعداد ورودی‌های جدید هم در سال تحصیلی جاری در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم حدود سه هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی و ۱۸ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه هم ۸۰ نفر است و حدود ۲۰۰ نفر مدرس مدعو هم به تدریس دروس در این دانشگاه می‌پردازند.

دانشگاه پیام نور کردستان دارای ۱۱ هزار دانشجوی فعال در ۲۰۰ رشته، محل و ۹ مرکز و واحد دانشگاهی است. 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 737933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟