18 واحد تجاری جدید در مهرگان احداث می شود

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، جلسه برسی مشکلات شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان با حضورعلی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، یدالله ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، علی رحمانی معاون سازمان برنامه و بودجه استان، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی، حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای، مصطفی صالحی مدیرکل امور شهری استانداری، حجت الاسلام آقا حسینی امام ‌جمعه محمدیه ، عزیزی معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان البرز، محمد پیری شهردار، رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه درسالن همایش شهرداری محمدیه برگزار شد.

در این جلسه در خصوص طرح حصار کشی و ایمن سازی کانال مادر در جنوب ناحیه شهری مهرگان، طرح اصلاح هندسی میدان ورودی ناحیه شهری مهرگان و طرح ساماندهی و اصلاح ورودی شهر محمدیه از جاده قدیم مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی در این جلسه اظهارداشت: از تمام ظرفیت ها برای بهبود خدمات و امکانات در مهرگان استفاده کرده ایم و بر اساس ماموریت تعیین شده آنچه در توان داریم به شهرداری و دیگر ادارات خدمات رسان برای بهتر شدن شرایط زندگی کمک کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات بیشتر توسط شهرداری محمدیه به ساکنان مهرگان سهم 10 درصدی لحاظ شده و بابت آن زمین هایی به شهرداری واگذار شده تا از فروش آنها نسبت به ایجاد امکانات و ارائه خدمات مطلوبتر اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص کمبود واحدهای تجاری تصریح کرد: بزودی ۱۸ قطعه زمین که کارشناسی آن به اتمام رسیده به مزایده گذاشته می شود و برندگان مزایده نسبت به ایجاد واحد تجاری اقدام می کنند تا ساکنان این ناحیه بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

وی در خصوص مشکلات دست فروشان و کسبه محلی در مهرگان گفت: خود را خادم مردم می دانیم و برای جلب رضایت ساکنان این ناحیه تلاش می کنیم و هرگز مخالف کسب و کار نیستیم ولی متاسفانه عده ای بدون مجوز اقدام به ایجاد محل کسب کار کرده اند که تخلف است وبایستی از شهرداری یا راه و شهرسازی مجوز بگیرند تا نسبت به مکان یابی بر اساس ضوابط شهری اقدام شود.

هاشمی تصریح کرد: اگر قرار است بازارچه احداث شود باید از مسیر قانونی باشد تا بی نظمی ایجاد نشود و اداره راه و شهرسازی هم حمایت لازم را انجام خواهد داد.

 

کدخبر: 740552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟