ملکان کمپ ترک اعتیاد ندارد/ضرورت فرهنگ‌سازی با هدف پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرنگار رکنا از ملکان، سرهنگ علی ریحانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با بیان اینکه بیکاری تنها عامل اعتیاد نیست، اظهار داشت: در صنوف مختلف هم شاهد افراد مبتلا به اعتیاد هستیم و نمی‌توان صرفا بیکاری را عامل اعتیاد دانست.

وی مبارزه با موادمخدر را از تکالیف نیروی انتظامی دانست و از مردم و سازمان‌های دولتی خواست در راستای مبارزه با موادمخدر، فرماندهی انتظامی شهرستان را همراهی کنند.

ضرورت فرهنگ‌سازی با هدف پیشگیری از اعتیاد 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار ملکان نیز همکاری مردم و فرهنگ‌سازی در جهت پیشگیری از اعتیاد را در زمینه مبارزه با موامخدر مهم خواند و گفت: مواد مخدر تنها از طریق مبارزه ریشه‌کن نخواهد شد. 

نقی مسکینی بیان کرد: پیشگیری از معضلات اجتماعی از جمله موادمخدر بهتر از درمان است و همه دستگاه‌های دولتی و شهروندان باید در این خصوص مشارکت کنند.

وی همچنین بر آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی در این خصوص تاکید کرد و ایجاد نشاط در جامعه و پرکردن اوقات فراغت برای جوانان را از دیگر راه‌های مقابله با معضل اعتیاد در جامعه دانست.

سرهنگ رضا کفاشی، جانشین فرماندهی سپاه ملکان هم در این جلسه از احداث ۲ سالن ورزشی در شهر لیلان و روستای آروق به منظور پرکردن اوقات فراغت جوانان خبر داد و گفت: سپاه ملکان نیز با تشکیل کلاس‌های آموزشی و مهارتی برای دانش‌آموزان با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهزیستی، تهیه بسته‌های حمایتی، اعطای تسهیلات به معتادان و خانواده‌های آنان و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در راستای مقابله با اعتیاد فعالیت می‌کند.

فریدون افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان ملکان نیز بیان کرد: کلیه مربیان ورزشی در ۳۵ هیئت ورزشی این شهرستان موظف شده‌اند با هف پیشگیری از اعتیاد، قبل از شروع تمرین‌ها حداقل به مدت ۱۰ دقیقه در خصوص ضرر سیگار و قلیان گفت و گو کنند.

کدخبر: 745421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟