معدوم سازی بیش از ۱۵ هزار قطعه مرغ آلوده در خلخال

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال در نشستی با معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اعلام کرد: با مشاهده بیماری هپاتیت (HHS) طیور در یکی از واحد‌های پرورش مرغ گوشتی خلخال دامپزشکی این شهرستان وارد عمل شده و مرغ‌های آلوده را معدوم کرد.

وی با بیان اینکه موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دراین شهرستان مشاهده نشده است، گفت: معدوم‌سازی مرغ‌های آلوده در روز‌های اخیر در خلخال مربوط به مشاهده نوعی از بیماری طیور به نام بیماری هپاتیت (HHS) در یکی از واحد‌های پرورش مرغ گوشتی و با هدف پیشگیری از شیوع این نوع بیماری در سایر مرغداری‌های منطقه صورت گرفته است.

تاکید بر ضرورت واکسیناسیون طیور صنعتی در مرغداری‌ها

در این جلسه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز گفت: بیماری سندرم آب آوردگی پریکارد و هپاتیت (HHS) طیوریک بیماری عفونی و مسری است که از علائم آن درصد ابتلا و درصد تلفات بالا و همچنین افزایش مایعات پریکارد و هپاتیت در طیور الوده به این بیماری است.

دکترجهانبخش خلفی‌زاده افزود: هنوز موردی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل مشاهده نشده، ولی با توجه به خطر شیوع احتمالی این بیماری و انجام اقدامات پیشگیرانه بر ضرورت واکسیناسیون طیور صنعتی در همه مرغداری‌های استان تاکید می‌شود.

 

کدخبر: 745679 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟