حوزه‌های علمیه موجبات گسترس معارف حیات بخش ثقلین را فراهم کنند

به گزارش رکنا از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید دراین پیام آمده‌است: روحانی والامقامی‌ که در عصر خود زحمات بسیار زیادی را برای هدایت و ارشاد مردم و تربیت و تهذیب نفوس متحمل گشت و با تالیف آثار ارزنده در تفسیر قرآن کریم و فقه و کلام و معارف نورانی اهل بیت (ع)، در نشر فرهنگ اصیل اسلامی و ترویج محاسن کلمات وحیانی عترت طاهره موفق بود.

پیام حاکیست: مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمد باقر ملکی میانجی مجاهدی بزرگ بود که با محاسن اخلاقی و فضایل عالی انسانی و خدمات عام‌المنفعه‌ای که داشت، محبوب مردم و مورد احترام علما و بزرگان دین و جامعه بود.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده‌است:‌ آن عالم ربانی از خادمان و شیفتگان حضرت ولی عصر (عج) و از مدافعین حریم اعتقادی مکتب حقه بود، حضور همیشگی آن فقید سعید در سنگرهای مختلف علمی، اعتقادی، اجتماعی و نگهبانی از حدود و ثغور مذهب در طول زندگی مبارک خود برای آقایان طلاب و فضلای عالی مقام، درس و پند است.

پیام حاکیست: آن عالم مجاهد نشان داد که باید در میدان جهاد و عمل و نصرت دین و حفظ و حراست ارزش‌های مقدس و سنت‌های الهی همواره آماده به خدمت بود و مانند سدی محکم ایستاد، انزوا و گوشه‌نشینی، بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی مقبول نیست.

در پایان پیام آمده‌است: حوزه‌های علمیه، علما و فضلا، محققان و دانشجویان ارجمند، باید قدر این دانشمندان بزرگ را بدانند و با مطالعه، تحقیق و نشر میراث گرانسنگ آنان، نسبت به مکتب حقه شیعه ادای وظیفه نمایند و موجبات بسط و گسترش معارف حیات بخش ثقلین را در سراسر جهان فراهم آورند.

آیین نکوداشت آیت الله محمد باقر ملکی میانجی از علمای فقید آذربایجان امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 746853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟