در پشت پرده نقل  انتقالات بازیکنان فوتبال بانوان چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز،مشکلات زیادی که در فوتبال زنان وجود دارد، باعث شده تا پیشرفت این بخش کندتر از دیگر کشورها باشد. عدم پخش تلویزیونی، کمبوداسپانسر، تیمداری‌های مقطعی، قراردادهای پایین، ساعت بازی و تمرین نامناسب، نداشتن زمین‌های مناسب، تنها گوشه‌ای از این مشکلات است و گاهی پیش آمده که برخی از تیم‌ها در تهیه توپ مناسب برای مسابقه هم دچار مشکل شده‌اند. با این حال زنان فوتبالیست هرچند سخت اما گام‌های رو به جلویی برداشته‌اند، و تمام این چنین کمبودهایی به فعالیت خود در عرصه فوتبال ادامه می‌دهند تا روزی به آنچه که میخواهند برسند.
در روزهای اخیر خیلی از دختران فوتبالیست کشورمان برای ادامه فوتبال خود به کشورهای همسایه رفتند تا در لیگ این کشورها ادامه دهند که ترکیه یکی از کشورهای مقصد ورزشکاران به حساب می‌آید. در همین راستا، گفتوگویی داشتیم با مهران احمد آبادی از مدیر برنامه های فوتبالی کشور در رابطه با شرایط اعزام بازیکنان به ترکیه به خبرنگار رکنا گفت: اول اینکه در لیگ بانوان ترکیه بازیکن و بانوی ایرانی اصلا نداریم، و فقط در تیم بشیکتاش یک دروازه بان ایرانی بازی می‌کند.
وی افزود:لیگ ترکیه، از نظر اعتباری از لیگ کشورمان پایین تر است.
وی خاطر نشان کرد: بازی در ترکیه به این نحو است با گرفتن هزینه از بازیکن به ترکیه رفته و در یک کمپ تمرینی به مدت چندماهی که روادید دارد تمرین کرده و با پیراهن تیم نیز عکس می‌گیرد و پس از مدتی این بازیکن بدون بازی کردن در تیم اصلی به کشورمان باز می‌گردد. حال بماند که هزینه های بازیکنان اعم از رفتن به ترکیه واقامت دراین کشور نیز به عهده فوتبالیست و خانواده وی بوده و شاید بالغ بر 50 میلیون  نیز برای هر بازیکن هزینه نیاز باشد.

احمدآبادی افزود: بیشتر این حرکات نیز آماتور بوده و صرفا جهت اخذ هزینه از بازیکنان هستند و متاسفانه امنیت جانی بازیکنان نیز تضمین نبوده و نمیدانم خانواده ها با کدام تضمینی به حضور بانوان کشورمان بصورت تک و تنها در کشور غریب را می‌دهند.
وی افزود:بازی کردن فوتبالیست های ایرانی در لیگ ایران بسیار به صلاح برخی بانوان هست و اگر برخی دوستان ادعا دارند که لیگ ترکیه معتبر است از جدول وفرم بازی های این لیگ نیز تصاویری منتشر نمایند، عکس گرفتن با پیراهن تیم خارجی نشان لژیونر شدن نیست.
احمد آبادی در پایان خاطر  نشان کرد: ورزشکاران عزیز بدانند که بازی در فوتبال کشورمان بسیار به صلاح بوده و مسیر پیشرفت نیز بسیار کوتاه تر از آنی است که دوستان ورزشکار تصور می‌کنند.
آنچه از گزارش دانستیم، وضیعت تیم های فوتبال در ترکیه خوب نبوده و با حاشیه های زیادی همراه است و متاسفانه عدم شناخت کافی از شرایط کشور مقصد شاید تبعاتی داشته باشد که جبران آن برای خانواده ها بسیار سخت باشد و امیدواریم خانواده هایی که قصد اعزام بازیکن به کشورهای همسایه دارند با مطالعه دقیقی از شرایط کشور مقصد اقدام نمایند.

/عکس خبرتزئینی است/

کدخبر: 747067 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟