شناساییِ نخستین نمونه اُمیکرونِ مثبت در کشور

به گزارش خبرگزاری رکنا؛ ویروس شناس و فناورِ اردبیلیِ واکسنِ برکت در گفتگو با اخبار ۱۶ رادیو اردبیل گفت: دیروز نخستین نمونه اُمیکرونِ مثبت در کشور شناسایی و اولین گزارشِ رسمی وجود سویه جدید کرونا در کشورِ ماهم ثبت شد.

 

دکتر اصغر عبدلی با بیان اینکه اُمیکرون در مقایسه با سویه‌های دلتا و هندی، از نظرِ آسیب زایی ضعیف‌تر است تأکید کرد: این سویه جدید سرعتِ انتقالِ بسیار بالایی در مقایسه با سویه‌های قبلی دارد و در کمترین زمان از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند.

 

وی با اشاره به ضرورتِ تزریقِ دوُزِ سومِ واکسن کرونا برای پیشگیری از انتشارِ بیشترِ این اُمیکرون در کشور، افزود: استفاده از ماسک و رعایتِ فاصله اجتماعی در کنار پرهیزِ جدی از دورهمی‌های غیرضرور و نا ایمن، در کنترلِ شیوعِ این سویه جدیدِ کرونا مؤثر است.

ویروس شناس و فناورِ اردبیلیِ واکسنِ برکت همچنین با بیان اینکه کشورِ ما از نظرِ سطحِ ایمنیِ در بهترین حالتِ ممکن قرار دارد گفت: با توجه به اجرای واکسیناسیونِ عمومی در ایران و به تازگی گذر از موجِ پنجمِ کرونا، حدود ۷۰ درصدِ جامعه در بهترین شرایطِ ایمنی قرار دارند.

 

دکتر عبدلی هشدار داد: حفظِ ایمنی کشور در برابرِ ابتلا به اُمیکرون، در صورتی ادامه می‌یابد که در رعایتِ شیوه نامه‌های بهداشتی سهل انگاری نکنیم و بازگشاییِ مراکزِ عمومی همچون ورزشگاه ها، سینما‌ها و دیگر مراکز، احساسی وارد عمل نشویم.

کدخبر: 753255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟