ایمن سازی راه هیچگاه پایان نمی‌یابد

به گزارش رکنا قزوین،جواد حق لطفی  گفت:  همواره انسان، جاده و خودرو، سه ضلع مهم سوانح جاده ای بوده اند که امروزه با تغییر رفتار رانندگان در سطح جاده ها، فضای قانونمداری و برخورد با متخلفان نیز به اضلاع این مثلث افزوده شده است.

وی تاکید کرد: مسایلی چون ترافیک، نوع رفتار رانندگان و تغییرات جوی از عوامل مهم در ایجاد ایمنی جاده هستند و با رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور امروز مساله ایمن سازی جاده ها به ارتقای ایمنی آنها تغییر نام یافته است.

این مسوول راهداری خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ برای ارتقای ایمنی راه های ارتباطی استان قزوین ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و با برچیدن گاردریل های فلزی وسط آزاد راه قزوین - تهران به طول ۱۶۰ کیلومتر برای نصب حفاظ های بلوک مفصلی اقدام کردیم که این مساله توانست ضریب ایمنی جاده های استان را افزایش دهد.

حق لطفی خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سال های گذشته توانستیم از ۷۲ نقطه حادثه خیز موجود در نقاط مختلف استان قزوین، ۵۶ نقطه آن را مرتفع کنیم که برای ۱۶ نقطه باقیمانده نیز نیازمند تخصیص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه است که تردد سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو از سطح جاده های آن، موضوع اهمیت جاده های آن را دوچندان می کند.

این استان همچنین دارای ۲۱۵ کیلومتر آزادراه و ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه بوده و هم اکنون نیز از پنج هزار و ۳۲۸ کیلومتر راه روستایی آن، ۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر آسفالت شده، ۶۹۳ کیلومتر آن راه شوسه و یک هزار و ۹۶۵ کیلومتر نیز خاکی و جیب رو است.

 

کدخبر: 754161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟