یک فوتی کرونا و بستری ۳۳ مبتلای جدید در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛شهرام حبیب‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۳۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و متاسفانه یک نفر بیمار مبتلا به کرونا نیز در مراکز درمانی استان فوت کرد.

او افزود: همچنین طی همین مدت خوشبختانه ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۱۴۲ نفر رسید که از این تعداد ۳۵ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب زاده وضعیت کنونی شیوع کرونا در استان اردبیل را شکننده خواند و با اشاره به احتمال ورود سویه اومیکرون ویروس کرونا به کشور و صعودی شدن شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان گفت: کنترل شیوع کرونا بدون همراهی مردم میسر نیست.

وی بیان کرد: هم‌اکنون به جز شهرستان پارس‌آباد که در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد، بقیه شهرستان‌های استان شامل بیله‌سوار، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز، نمین، مشکین‌شهر و اردبیل در وضعیت آبی شیوع قرار گرفته‌اند.

 

کدخبر: 755509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟