اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به موزه هنر‌های معاصر استان همدان

به گزارش رکنا در همدان، احمدرضا احسانی در جمع خبرنگاران گفت: برآورد اعتبارات موزه‌ هنرهای معاصر ۸۰ میلیارد تومان است که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا کنون جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه  این میزان اعتبار با حمایت وزیر و از محل هدفمندی یارانه ها تامین شده است، خاطرنشان کرد:

با تزریق این اعتبار به پروژه و شتاب گرفتن روند ساخت و ساز می‌توانیم موزه هنرهای معاصر را در پاییز سال آینده به بهره برداری برسانیم و برای تجهیز این مرکز به ۶۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم. 

احسانی گفت: برای ادامه ساخت پروژه تالار مرکزی شهر همدان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم که موافقت اولیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین و پرداخت این مبلغ گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین به پیشرفت طرح بازسازی و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری ابن سینا و شهید آوینی اشاره کرد و افزود: این ۲ مرکز به زودی برای میزبانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آماده می شوند.

 اجرای ۵۱ برنامه به مناسبت دومین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی دراستان همدان

مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان از  اجرای ۵۱ برنامه به مناسبت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها درشهرستان‌های استان هم برگزار می‌شود، عنوان کرد:در راستای تحقق عدالت اجتماعی برنامه‌های شاخصی به میزبانی شهرستان‌ها انجام می‌گیرد تا علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها، از لحاظ نرم‌افزاری نیز بنیه فرهنگی شهرستان‌ها تقویت شود. 

وی افزود: برگزاری عصر شعر مقاومت در تمامی شهرستان‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در سطح شهرستان‌ها با موضوع سردار سلیمانی، برگزاری نشست‌های بصیرتی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در حوزه دفاع مقدس، برپایی غرفه‌های بصیرت افزایی و اجرای ختم قرآن و کرسی تلاوت قرآن در برخی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله برنامه‌ها  است. 

وی به تشریح برخی از برنامه‌های این اداره کل در سه ماه پایانی سال جاری پرداخت و اضافه کرد: برگزاری همایش بزرگداشت سیدجمال‌ا‌لدین اسدآبادی، برگزاری مسابقات لیگ کتاب‌خوانی مخصوص کارکنان اداره کل ارشاد، برگزاری پویش سراسری شعر طنز، برگزاری جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور، برگزاری جشنواره منطقه‌ای موسیقی گروه نوازی، برگزاری جشنواره بانوی بهشتی مختص بانوان خوش‌نویس از جمله برنامه‌های این اداره کل است. 

احسانی با بیان اینکه استان همدان در حوزه چاپ کتاب وضعیت خوبی دارند، گفت: از فروردین تا آذرماه سال جاری ۲۹۶ مجوز چاپ کتاب صادر کردیم  که تعداد ۲۱۷ کتاب چاپ شده است و برای خرید کتاب در بخش حمایتی ۸۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم. 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از نهم تا پانزدهم اسفندماه سال جاری در همدان بیان داشت: تاکنون بیش‌ از ۳۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف به دست ما رسیده که از لحاظ  کمی افزایش قابل توجهی را داریم. 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره ملی فرهنگی و هنری «اذان منتظران» در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: اختتامیه این جشنواره در ۱۱ محور با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و استان همدان در ۲۵ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و تاکنون ۲۳۰ اثر در موضوعات مختلف به جشنواره رسیده است. 

احسانی در پایان در خصوص عضویت صندوق اعتباری هنر توضیح داد

 

خبرنگار : عارفه سلیمانی

 

 

 

 

کدخبر: 758534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟