آغاز عملیات تدوین نظام حرکتی نیمه شعبان در شهرداری قم

به گزارش رکنا از قم، مسعود طبیبی در سومین جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که به مناسبت ایام نیمه شعبان و نوروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه برای نخستین بار توسط مشاور در حال تدوین نظام حرکتی در نیمه شعبان هستیم، اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور مدیر منطقه پنج شهرداری و پلیس راهور در حضور مشاور تدوین طرح برگزار و مشکلات و نیازهای حرکتی و ترافیکی نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران بررسی شد تا مشاور بتواند با ارزیابی صحیح طرح خود را آماده کند.

وی با بیان اینکه این طرح با دو شاخصه رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ایمنی ترافیک تدوین می‌شود، گفت: ایمنی ترافیک به‌منظور پیشگیری از حوادث تلخی است که بعضاً در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مکان‌های نامناسب، تردد تانکرهای آب در مسیر پیاده‌روی و مواردی ازاین‌دست می‌تواند برای زائران پیاده خطرناک باشد، ابراز کرد: نقشه حرکتی بر این اساس تدوین می‌شود که حداقل گره ترافیکی و حداکثر ایمنی ترافیکی را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از گزارش خود مدیریت پارکینگ‌ها در مراسم نیمه شعبان را بسیار مهم دانست و گفت: باید با اجرای طرح‌هایی تلاش کنیم کاروان‌ها در صورت امکان در اطراف شهر پیاده و توسط ناوگان اتوبوس‌رانی به مسجد مقدس جمکران منتقل شوند که عملیاتی شدن این طرح نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

طبیبی خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل روشنایی و خط‌کشی پارکینگ‌ها از دیگر موارد مهمی است که تلاش می‌کنیم با کیفیت خوبی به سرانجام برسد.

نظری/ قم

 

کدخبر: 766379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟