بهره برداری از ۲۳۸ پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر 169 میلیارد تومان در دهه فجر امسال

به گزارش رکنا از اصفهان،حمیدرضا پیرپیران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق اصفهان جزو شرکت‌های هدفمند است که براساس اهداف ‌و چشم‌انداز خود در سال ۱۴۰۵حرکت می‌کند، اظهار کرد: در دهه فجر امسال ۲۳۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۹ میلیارد تومان در این شرکت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح‌های موجود در قالب هفت محور است، ادامه داد: این پروژه‌ها در محورهای اصلی اصلاح ساختار شبکه‌های توزیع برق، احداث وتوسعه شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف برق، توسعه فناوری‌های نوین، نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکین مختلف، توسعه سامانه‌های برق خورشیدی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با تأکید بر اینکه اولین محور ما براساس چشم‌انداز ۱۴۰۵ کاهش خاموشی‌هاست، گفت: با اصلاح شبکه‌های فناوری‌های نوین و آموزش نیروی انسانی متخصص در نظر داریم خاموشی‌ها و قطعی برق را روز به روز کاهش دهیم.

وی افزود: از سال ۹۳ ساعات خاموشی‌ها به ازای هر مشترک در حوزه توزیع برق اصفهان بین۸۵۰ تا ۹۰۰ دقیقه بود که در سال ۹۹ به ۱۳۵ دقیقه رسید که با اقدامات صورت گرفته قرار است این عدد به ازای هر مشترک به ۱۲۵ دقیقه به ازای هر مشترک کاهش یابد. این میزان خاموشی‌ها جدای خاموشی‌های ناشی از شبکه تولید برق است.

وی ادامه داد: قرار است در چشم‌انداز ۱۴۰۵ خدمات این شرکت به مشترکین به‌صورت صد درصد غیرحضوری شود که اکنون ۹۷ درصد خدمات آن غیرحضوری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان همچنین به کاهش تلفات برق اشاره کرد و افزود: در چشم‌انداز ۱۴۰۵ قرار است تلفات برق به کمتر از  ۵ درصد در حوزه توزیع برق برسد که در سال جاری این تلفات به زیر ۶ درصد رسیده است.

وی با اشاره به مدیریت مصرف و مصرف بهینه برق، اظهار کرد: مطابق چشم‌انداز این شرکت قرار است فاصله بین پیک برق شبکه و مصرف زمان میان باری به زیر ۳۵ درصد برسد که اکنون این عدد به ۳۲ درصد رسیده است.

پیرپیران با بیان اینکه اجرای کامل پروژه‌ها براساس اصول فنی و مهندسی است، گفت: تا پایان امسال یک و نیم برابر اعتبارات را جذب بودجه و پروژه‌های برق این شرکت می‌کنیم.

وی محور ششم این شرکت را وصول مطالبات تأمین انرژی و انشعابات دانست که نزدیک صد درصد وصول شده است و گفت: محور هفتم شرکت توزیع برق اصفهان کاهش تلفات انسانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان درباره افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف اظهار کرد: ما باید خود را آماده پیک سال آینده کنیم تا تابستان سال آینده خاموشی نداشته باشیم.

وی درباره میزان خاموشی‌های ناشی از تولید برق در اصفهان گفت: اعداد خاموشی‌های اعلام شده مربوط به مشکلات شبکه بوده، اما متأسفانه تابستان امسال در حوزه تولید برق در کشور دچار مشکل شدیم که ناشی از عدم توازن تولید و مصرف برق است، اما با نگاه وزیر نیرو می‌خواهیم تابستان سال آینده خاموشی نداشته باشیم. در حال حاضر میزان مصرف برق اصفهان نسبت تولید آن ۲۵ درصد بیشتر است.

وی درباره نقش ماینرها در افزایش مصرف برق اصفهان، گفت: هر فردی که ماینر غیرمجاز دارد به مراجع قضایی معرفی و تمام تجهیزات آنها ضبط می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان تأکید کرد: مشترکین برقی که منزل و یا کارگاه خود را اجاره می‌دهد برای جلوگیری از فعالیت غیرمجاز ماینرها در ملک خود باید نسبت به بررسی مصرف ماهیانه برق خود اقدام کند.

در ادامه ،معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق اصفهان گفت: ۳۴ درصد مشترکین اصفهان پرمصرف هستند و ۶۶ درصد آنها پایین‌تر از الگو مصرف برق دارند و به‌طور قطع آنها تغییر تعرفه برق ندارند. البته تعرفه برق ۳۴ درصد مشترکین پرمصرف به‌صورت پلکانی دسته‌بندی می‌شود.

مهرداد جنتیان با اشاره به خدمات غیرحضوری این شرکت، اظهار کرد: شرکت توزیع برق اصفهان با راه‌اندازی سامانه سمیع و شماره ۱۵۲۱ از ۷ صبح تا ۹ شب خدمات فروش و پس از فروش را به‌صورت غیرحضوری به تمام مشترکین خود ارائه می‌دهد.

وی افزود: خدمات غیرحضوری باعث کم شدن یک میلیون تردد شهری در ماه و کاهش سه میلیون لیتر ذخیره سوخت و صرفه‌جویی و حذف ۱۰۰ هزار برگ کاغذ شده است.

معاون فروش و خدمات شرکت توزیع برق اصفهان اضافه کرد: سامانه بصیر نیز با نظارت بر تمام فرایندهای این شرکت، باعث سلامت اداری خواهد شد.

وی ادامه داد: آمار وصول‌ مطالبات این شرکت ۹۶ درصد نسبت به سال گذشته یک درصد بیشتر شده است.

جنتیان در ادامه درباره افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف، اظهار کرد: مطابق مصوبه بند ی تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۰ یارانه برق مشترکین پرمصرف حذف شده است.

وی تأکید کرد: هدف این طرح توزیع عادلانه یارانه تأمین برق مشترکین و هدایت مشترکین پرمصرف به خوش مصرف است.

وی با بیان اینکه الگوی مشترکین برق در ایام گرم خرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات و در بقیه ایام سال ۲۰۰ کیلووات است، گفت: به‌طورقطع برای مشترکینی که در این الگو مصرف برق دارند، تغییر تعرفه برق نداریم.

جنتیان اضافه کرد: تعرفه‌های پلکانی برق نیز در بخش تجاری و سایر بخش‌ها حذف شده و تعرفه آنها در میان بار یک برابر، اوج بار سه برابر و تعرفه تامین برق در کم باری ۲۵ صدم است.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 768104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟