افتتاح و کلنگ زنی ۲۴۲ پروژه عمرانی اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر در ایلام

به گزارش خبرنگار رکنا از ایلام، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تبیین و تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت.

بهرام نیا گفت: هرگز تاریخ فراموش نخواهد کرد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،هویت مردم ایران به زیر سوال رفت و لگد مال شد و مصادیق زیادی بر این موضوع و به شهادت تاریخ گواه است .

بهرام نیا افزود:در حال حاضر به برکت آموزه های دینی وحکیمانه ی رهبری انقلاب اسلامی و الهام گرفتن از روح بلند امام راحل توانستیم تار و پود استدلال را در هم فکنیم، که این مهم تنها برگرفته از دانایی امام امت بود.

استاندار ایلام در ادامه بیان داشت : امروزه این نظام نه تنها در منطفه ،بلکه در جهان حق بر خودنمایی دارد.ملت ما امروز به جایگاهی رسیده است ،که حرفهایی برای گفتن دارد.از دستاوردهای انقلاب اسلامی( اسقلال سیاسی) برای کشور بود، که ب عنوان یک الگوبرای کشورهای منطقه قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: ما با شرایط تحریم و بلوکه کردن ، توانستیم جایگاه ویژه ای در تولید فناوری فضایی و در زمینه صلاح هسته ای و گردش انرژی و نفت و سوخت و .... کسب کنیم

استاندار ایلام در ادامه بیان داشت: در دهه فجر امسال در مجموع ۲۴۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲٠ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح یا کلنگ زنی می شود.

وی عنوان کرد: از این تعداد پروژه ۱۸۹ طرح عمرانی با اعتبار ۱۷ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال و ۵۴ طرح اقتصادی با اعتبار ۲هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال است.

بهرام نیا تصریح کرد: با افتتاح این پروژه حدود دو هزار نفر در استان ایلام به طور مستقیم صاحب شغل می شوند.

وی افزود: در مجموع ۱۵۶ پروژه در این ایام در سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد ۱۶ طرح مربوطه به ایلام،، ۱۱ طرح ایوان، ۱٠ طرح ابدانان، ۱٠ طرح بدره ۲۱ طرح چرداول، ۱۳ طرح چوار، ۹ طرح سیروان، ۹ طرح دهلران، ۹ طرح دره شهر، ۱۹ طرح ملکشاهی، ۱۱ طرح مهران، ۱۳ طرح هلیلان می باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین ۳۳ پروژه در سطح استان کلنگ زنی می شود که از این تعداد، ۸ طرح ایلام، ۲ طرح ایوان، ۲ طرح ابدانان،۷ طرح چرداول، ۲ طرح چوار، ۲ طرح سیروان، ۲ طرح دهلران،۳ طرح دره شهر و ۳ طرح نیز مهران است.

ایلام، کوثر موسوی 

 

کدخبر: 769300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟