*رسانه باید سدی باشد برای جلوگیری از تبدیل ارزشها به ضد ارزشها*

به گزارش رکنا از شهرکرد، نشست خبری اعضاء شورای قضایی استان در محل تالار شهید بهشتی اداره کل دادگستری برگزار شد. در این نشست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان با اشاره به عملکرد 10 ماهه دادگستری اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 206 هزار و 830 فقره پرونده به محاکم استان وارد که از این تعداد 204 هزار و 250 فقره آن مختومه شده است. وی افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان پرونده های وارده به دادگاههای استان 182 هزار و 304 پرونده بود و همین موضوع حکایت از افزایش چشمگیر ورودی پرونده به محاکم استان دارد. بهرامی ادامه داد: در شوراهای حل اختلاف استان نیز طی10ماه گذشته تعداد 52 هزار و 722 پرونده تشکیل گردیده و از این تعداد 52 هزار و 89 مورد آن مختومه شده است؛ لازم به ذکر است از مجموع پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف تعداد یک هزار و 136 پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه یکی از اقدامات مهم دستگاه قضایی را راه اندازی سامانه های الکترونیک قضایی عنوان کرد و گفت: به جهت رعایت امانت و اطمینان بخشی به مردم از ابتدای امسال تاکنون 88 درصد ابلاغهای اوراق قضایی در استان به صورت الکترونیکی انجام شده است که این روند نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است. وی افزود: میزان جلسات دادرسی الکترونیکی در محاکم استان نیز تاکنون 5800 جلسه بوده است که البته بیشتر این جلسات درخصوص زندانیان و به جهت جلوگیری از انتقال زندانی و پیشگیری از خطرات احتمالی انجام شده است.

بهرامی آراء صادر شده در زمینه مجازاتهای جایگزین حبس در استان را 1791 رأی عنوان کرد. وی همچنین انجام بیش از 1300 مورد ملاقات مقامات قضایی با مددجویان زندانی، اعطاء 4هزار و 280 مورد مرخصی به زندانیان و اجرای مراقبت الکترونیکی زندانیان با اختصاص 117 پابند الکترونیکی را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان بیان کرد.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت صیانت از حقوق عامه و بیت المال نیز گفت: در 10 ماه گذشته جلسات متعددی با مسئولان و مدیران عالی رتبه استان برگزار که نتایج برگزاری این جلسات آزاد سازی 45 هکتار از اراضی ملی، پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری31 هکتار از اراضی و رها سازی 17 هکتار از زمین های مشرف به رودخانه های استان بود.

بهرامی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به افزایش ورودی پرونده به محاکم قضایی اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن میزان پرونده های وارده در محاکم، رسیدگی به این حجم از پرونده قطعاً تلاش و همت بیشتری را می طلبد؛ حال آنکه بیش از 40 درصد پستهای قضایی ما بلاتصدی است و همین امر فشار مضاعفی را به قضات و کارمندان شعب وارد می کند. وی تصریح کرد: در هر صورت دغدغه ما کسب رضایتمندی مردم است و برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

مصیبی دهکردی، شهرکرد 

کدخبر: 770037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟