ابلاغ نقل و انتقال فرهنگیان با اجرای طرح بومی گزینی

به گزارش رکنا از شهرکرد، افشین امیریان مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت : در سال جاری ۱۱ گروه فرهنگی و جهادی در سطح مناطق محروم استان در حوزه‌های مختلف جهت اجرای عدالت آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان مشغول فعالیت می باشند .

وی افزود : مجمع خیرین استان نقش مهم و اثرگذاری در برقراری عدالت آموزشی دارند و در همه شهرستان ها تشکیل می شود و نیز برنامه‌های متنوعی در حال پیگیری می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح نمود که در حال تدوین برنامه چهار ساله برای ریل‌گذاری و حرکت به سمت جلو در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی مدون دنبال نقاط قوت و احصای نقاط ضعف هستیم که در این رابطه اصحاب رسانه می تواند در کنار آموزش و پرورش با نقدهای منصفانه حرکت جدی و سازنده ای را پدید آورند.

افشین امیریان گفت : در دو سال کرونایی آسیب‌های  فراوانی به نظام تعلیم و تربیت وارد شد و نقش مهم معلمی را به جامعه معرفی کرد و خانواده‌ها با توجه به شرایط موجود ناچار شدند فرزندان خود را در امر تحصیل همراهی کنند البته زیست بوم دانش آموزان خیلی متفاوت است . 

وی افزود: در حال حاضر متأسفانه دانش‌آموزان شکننده‌تر از قبل شده‌اند و وظیفه اولیای مدرسه و خانواده است که با دانش‌آموزان از حیث رفتاری و  روانشناختی دقت کنند چون  دانش‌آموزان دو سال از جمع‌های دوستانه و کسب مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دور بوده و لذا این آسیب‌ها باید جبران شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری  گفت : نقل و انتقال فرهنگیان با اجرای طرح بومی گزینی ابلاغ شده است و در دست اجرا می باشد و آیین نامه جا به جایی و نقل و انتقالات معلمان بر اساس ساز وکار جدید و عادلانه وتکریم خانواده ها و جلوگیری از رانت و سفارش برای انتقال معلمان از مناطق دور از منزل و محروم به مرور اجرا می شود.

وی افزود: در حال حاضر  بیش از ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل می باشند  و در همین مدت نیز بیش از ۲ هزار معلم بازنشسته شده اند که اکنون کمبود معلم یکی از حادترین  مشکلات آموزش و پرورش استان می باشد .

مصیبی دهکردی/ شهرکرد 

کدخبر: 777741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟