بیش از 4 هزار دستگاه ماینر کشف و ضبط شد

به گزارش رکنا از اصفهان، ایمان بخشعلی نژاد در این باره گفت :تعداد مراکز کشف شده رمز ارزها312 مکان بوده است که به صورت غیر قانونی اقدام به استخراج ارز دیجیتال نمودند ومیزان محاسبه شده برای استخراج این رمز ارزها 54 گیگاوات ساعت بوده است .

وی تصریح کرد :با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بعضی از افراد در تعرفه های تخفیفی مختلف به دنبال استخراج رمز ارزها بوده اند که با تلاش همکاران حراست ،لوازم اندازه گیری مناطق مختلف و همچنین پیگیری های نیروی انتظامی از بسیاری از تخلفات پیشگیری شده است و بیش از 4 هزار دستگاه کشف و ضبط شده است .

وی با قدردانی از نیروی انتظامی به نشست های مشترک با ایشان خبرداد و گفت :درسال1400 همکاری خوبی با کلانتری ها ،پلیس و مراجع قضایی شکل گرفت و همچنین اطلاع رسانی های مردمی نیز نقش موثری داشت وی از شهروندان اصفهانی خواست که در صورت اطلاع از رمز ارزها با شماره تلفن 34121335  تماس حاصل کنند و یا اینکه به سایت توانیر مراجعه نمایند .

بخشعلی نژاد خاطر نشان کرد :توسعه رویت پذیری وکنترل پذیری از طریق کنتورهای هوشمند یکی از مهم ترین ابزار جلوگیری از رمز ارزها غیر قانونی است به طوری که مجموع توان ماینر های کشف شده 9 هزار و 846 کیلووات می باشد .

این مقام مسئول عنوان کرد :دستگاههای ماینر علاوه بر مصرف بالای برق ،فشار مضاعف بر شبکه های توزیع و خسارت به لوازم برقی وارد می کنند .

وی ابراز داشت :هر شخص حقیقی یا حقوقی که بدون اخذ مجوزهای تعیین شده اقدام به بهره برداری از شبکه های توزیع برق اصفهان داشته باشد به شدت اعمال قانون خواهد شد.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 779141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟