تشکیل کمیته حقیقت یاب در سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، در پی انعکاس خبری مبنی بر ضرب و جرح شدید یک معلول سندروم داون در یکی از مراکز توانبخشی سمنان در چند روز گذشته، سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: پس از انتشار خبری مبنی بر آسیب دیدگی یکی از توانخواهان نگهداری شده در مرکز گل های بهشت سمنان، کمیته حقیقت یاب  بهزیستی تشکیل شد .

8020403_800

محمود منطقی افزود: دادستان سمنان هم از این توانخواه آسیب دیده که هم اکنون در بیمارستان کوثر  سمنان بستری است عیادت کرده و اطلاعات تکمیلی به زودی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بخش حراست و بازرسی این اداره کل نیز موضوع آسیب‌دیدگی این توانخواه را به دقت و با حساسیت بررسی می کند .

محمدشریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان پس از اطلاع از مصدومیت مددجوی معلول در سمنان، به‌صورت سرزده در مرکز توانبخشی معلولان سمنان حاضر شد و ضمن بررسی دقیق موضوع و تحقیق از مطلعان و مسؤولان مربوطه، سوابق پزشکی و پرونده موجود را در آن مرکز نگهداری بررسی کرد.

وی در حاشیه بازدید از مرکز توانبخشی معلولان ذهنی در سمنان ضمن ابراز رضایت از امکانات مرکز اظهار کرد: پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده و در مرحله تحقیقات مقدماتی و بررسی و جمع‌آوری ادله است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: این پرونده به‌صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه آن نیز به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

ابراهیمی گفت: در بازدید به عمل آمده، بخش‌های مختلف مرکز مورد بررسی قرار گرفت و این مرکز توانبخشی، یکی از بهترین مراکز نگهداری بیماران سندروم داون بهزیستی در سمنان بوده و از نظر رعایت مقررات بهداشتی و غذایی شرایط مطلوبی دارد.

14010227001090_Test_NewPhotoFree

بروز حادثه ضرب و جرح یک بیمار مبتلا به اوتیسم در مرکز توانبخشی معلولان ذهنی در سمنان با پیگیری و حساسیت رسانه های استانی منجر به اقدام سریع دستگاه های مرتبط در این خصوص شده است. انعکاس این خبر دردناک در هفته گذشته برای نخستین بار از طریق خبرگزاری فارس با واکنش رسانه های استانی همراه بود.

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 783053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟