لایروبی ۳۰ کیلومتر از کانال‌های اصلی شبکه آبیاری مغان

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ مدیر امور منابع آب مغان با اعلام این خبر افزود: بدلیل سپری شدن عمر مفید شبکه آبیاری مغان، لایروبی مداوم این شبکه همواره از اولویت‌های حوزه بهره برداری و زهکشی مدیریت امور منابع آب مغان بوده است.

اصغر احمدنژاد اظهار کرد: همه ساله بدلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و برخی عوامل غیراصولی و همچنین رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌ها و زهکش‌ها که باعث کاهش راندمان و بهره‌برداری از شبکه آبیاری می‌شود، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها انجام می‌گیرد پس به منظور تسهیل در انتقال و توزیع مناسب آب، همچنین رفع موانع در طول شبکه، عملیات زنجیرکشی و جلبک برداری ۳۰ کیلومتر از طول کانال اصلی و درجه ۲ شبکه آبیاری و زهکشی مغان انجام شد.

وی با بیان اینکه لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها از عوامل مهم در پیشگیری از اختلال در موضوع آبرسانی به زارعان تحت اشتراک شبکه می‌باشد، اضافه کرد: زارعان منطقه باید در طرح‌های پاکسازی کانال‌ها مشارکت کرده و از ریختن زباله به کانال‌هایی که از محدوده مسکونی عبور می‌کنند، خودداری نمایند.

احمدنژاد بیان کرد: بدلیل سپری شدن عمر مفید شبکه آبیاری مغان، لایروبی مداوم این شبکه گسترده همواره از اولویت‌های حوزه بهره برداری و زهکشی مدیریت امور منابع آب مغان بوده است.

مدیر امور منابع آب مغان ادامه داد: لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها موجب تامین ظرفیت‌ کانال‌ها، افزایش سرعت،کارایی، کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می‌شود.

مدیر امور منابع آب مغان با بیان اینکه سال گذشته ۳۱۵ کیلومتر از کانال‌های شبکه آبیاری و زهکشی مغان لایروبی شد، گفت: پارسال برای اجرای این طرح ۳۸ میلیارد ریال هزینه شد.

 

کدخبر: 784091 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟