خالی کردن حساب افراد با شگرد پیامک جعلی ثبت نام یارانه

به گزارش رکنا از قم، سرهنگ "علی موالی" گفت: کلاهبرداری با ارسال پیامک های جعلی به بهانه ثبت نام یارانه معیشتی رو به افزایش است که مجرمان اطلاعات شخصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق موجودی حساب آنها را برداشت می کنند.

وی افزود: غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان های مربوط به هدفمند سازی یارانه ها سایر لینک های متفرقه یا تماس ها و پیامک ها قابل اعتماد نیستند و این پیام ها از طریق سرشماره های ناشناس ارسال می شوند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ورود به سامانه ها به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی معرفی شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ موالی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه جهت اعتراض یا ثبت نام یارانه معیشتی نیاز به واریز وجه نیست،، بنابراین صرفاً به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنید.

رئیس پلیس فتای استان قم خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در‌ میان بگذارند.

نظری / قم

کدخبر: 785545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟