استان قزوین حدود ۶۰ درصد بازار شوینده کشور را داراست

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین،عزیزالله افضلی جلسه کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان  افزود: یک قرن است که خط تولید شوینده ها در سطح کشور به وجود آمده و ۲۲۰ واحد شوینده فعال در سطح کشور داریم که ۸۰ درصد آنها مشمول ۱۵ واحد بزرگ هستند که هفت مورد آنها از قبیل واحدهای تولی پرس، پاکشوما، پاکنام، فارکوشیمی و سمبل شیمی در استان قزوین مستقر می باشند.

وی افزود: واحدهای شوینده کشور بیش از ۲ میلیون تن محصول در سال تولید می کنند که ۱.۵ میلیون تن آن نیاز کشور است.

این مسوول اظهار داشت: درخواست افزایش قیمت شوینده ها از سوی انجمن این واحدها به صورت رسمی مطرح شده است و متاسفانه ارایه جدولی از قیمت های جدید باعث التهاب کاذب در بازار شده در صورتی که عرضه آنها با هرگونه نرخ جدید بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار تخلف است.

وی همچنین گفت: از وزارت خانه پیگیر افزایش ۲۵ درصدی قیمت پودر شوینده هستیم ولی ابلاغ رسمی در این زمینه نداشته ایم.

افضلی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نان، گفت: دیروز جلسه ای را با اتحادیه نانوایان شهرستان داشتیم که دستگاهای مختلف از فرمانداری، استانداری و نیروی انتظامی حضور داشتند که در آن تمامی مقررات و قوانین درخصوص درج قیمت ها، روزهای تعطیل، ساعات پخت و وزن نان تاکید شد.

وی افزود: در حال حاضر چون قیمت آرد ثابت مانده، هرکس در این خصوص تخلف کند ابتدا سهمیه اش قطع می شود و در صورت تکرار تخلف برای ابطال مجوز متخلفان اقدام می شود.

افضلی ادامه داد: ۳۲ واحد نانوایی روز جمعه این هفته در سطح شهرستان قزوین خودسرانه اقدام به تعطیلی کرده بودند و قرار شده تعزیرات بررسی کند که تعطیلی آنها به دلیل نداشتن آرد یا روز تعطیل بوده است.

 

 

کدخبر: 785856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟